Всі діти приймали участь у "Святі Осені"
Гості були у захваті від виконання жестових пісень та віршів
дітьми 5-6 років з вадами слуху.
Музична
казка " Як кошеня шукаЛО маму "
за участю дітей з вадами слуху
Дійові особи:
Дорослі: Ведуча – вчитель – дефектолог Мамчур О.А.
Мама кішка – вихователь Бесєдіна
О.І.
Мама качка – вчитель –
дефектолог Тимошенко І.М.
Мама білка – вчитель –
дефектолог Флюр Ю.О.
Діти: Кошеня, качки, мишенята, білочки, ворони, дощ,
краплинки, метелики.
Ведуча. Розкажу вам, дітки казку,казочку маленьку. Як шукало
кошеня
свою любу неньку. Мами є у всіх
малят, у дівчаток і хлоп’ят. У пташок
і мишенят, у зайчат і кошенят.
Жил – була кішка і було у неї маленьке
пухнасте кошеня.
Вихід мами кішки і кошеня.
Мама кішка: У матусі справ багато,
Суп зварити і попрати,
І з малечою погуляти.
(
Змінюються декорації )
Кошеня
граючись з метеликами уходить від будинку і потрапляє до лісу
( Діти у
залі імітують шум вітру та дощу. )
Ведуча: загубилось кошеня у ліс потрапило.
Кошеня: До мами хочу я, до дому няу – няу.( грім з дощем,
вибігає хлопчик дощік і краплини.)
Діти: кап-кап-кап.
Танок краплин і дощю.
З'являються
калюжі. Виходить качка з каченятами.
Мама качка: кря-кря-кря мої каченята,
Кря-кря-кря мої
маленькі,
Дівчата і хлоп'ята.
Танок
каченят навколо калюжі. ( Після таночка качка бере кошеня і тягне
його до калюжі)
Качка: Не бійся не потонеш.( кошеня плаче )
Чого ти плачеш?
Кошеня: Я маленьке кошеня,
Хочу до мами, няу-няу.
Каченя: Твоєї мами немає (убігають)
Під музику з'являються
ворони:
Кар – кар – кар.
Танок ворон (у кінці таночка кошеня
стрибає на ворон і ворони улітають)
З'являються миші:
1 миша: Будемо зараз рахувати
2 миша: 1-2-3-4-5
1 миша:Я миша
2 миша: і я миша
Кошеня: Я кошеня няу – няу.(кошеня ловить мишей, миші розбігаються)
Кошеня: Де мама?
З'являються білченя з білою.
Діти білченята: оп-оп-оп, ( стрибають по
кружечках розкиданих по підлозі
наче пеньки потім підходять до кошеняти), привіт, чого ти плачеш?
Кошеня:Хочу я до мами, няу.
Мама білка: Ми збираємо горішки,допоможи
нам,
А ми допоможемо
тобі.
Гра " Збери горіхи за кольором" (Залишається один
золотий )
Білка: Цей горішок чарівний,
Приведе до мами він.
( Кошеня
кидає горішок і він приводить його до будинка.Виходить мама кішка. Кошеня
зустрічає маму.)
Кошеня:Няу –няу
Мама кішка: Іди до мене моє маленьке кошеня
і
пухнасте і м'якеньке.
Кошеня: Мама – ти красива, добра, мила.
Спільний танок.
ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ
«СОНЬКО»
ВДИХ І ВИДИХ, ВДИХ І ВИДИХ,
ВДИХ І ВИДИХ,
ЗНОВУ ВИДИХ.
ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)
Прикладіть долоньки одна до одної покладіть їх під щічку.
2)
Закрийте оченята.
3)
Робіть рівномірні вдих –
видих через ніс так, як дихають уві сні.
Ніс – ніс
(повільні вдих – видих через ніс)
«МОРОЗЕЦЬ»
НА МОРОЗІ ЗМЕРЗЛИ
РУКИ?
ТИ ВІЗЬМИ НА НИХ
ПОХУКАЙ!
ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)
Обійміть кулак однієї руки долонею іншої і
піднесіть їх до рота.
2)
Похукайте на долоньки, наче вони замерзли на
морозі, а ви хочете їх зігріти.
Рот – рот (короткі вдих – видих через рот)
ВДИХ ВИДИХ
«АКВАЛАНГІСТ»
1, 2, 3, 4, 5
І ЧЕРЕЗ РОТ ПОВІЛЬНО ВИДИХАЄМО.
ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)
Вдихніть повітря через рот і затримайте його.
2)
Затримуючи повітря, подумки рахуйте 1-2-3-4-5.
3)
Дуже повільно видихніть
повітря через рот.
Рот – рот (глибокий вдих через рот – затримка видиху -
повільний видих через рот)
ВДИХ
ВИДИХ
«ПАХОЩІ КВІТІВ»
КВІТІВ
АРОМАТ ВДИХАЮ.
ТА ПОВІЛЬНО ВИДИХАЮ.
ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)
Вдихніть через ніс аромат квітів і затримайте
подих, щоб насолодитися ним..
2)
Повільно видихніть повітря через рот і
вимовте: «Ах!», «Які пахощі!» або голосні звуки А, О, У, Е, И, І.
Ніс – рот (глибокий вдих через ніс – повільний,
подовжений видих через рот)
ВДИХ
ВИДИХ
«КОЛОБОК»
ЩОБ КОЛОБОК
ВІД ЗВІРА ВТІК,
ПОДУЙ ЛЕГЕНЬКО НА ЯЗИК.
ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)
Сядьте рівно, плечі розправте і злегка
опустить.
-
відкрийте рот і висуньте
розслаблений язик «млинчиком»;
-
на кінчик язика покладіть
жмуток паперу;
-
здуйте папірець сильним і
плавним струменем повітря.
2)
Покладіть на кінчик язика жмуток паперу.
-
притисніть язиком папір
до верхніх бугорків-альвеол;
-
вдихніть через ніс і
швидко, із силою подуйте, щоб жмуток паперу відлетів на деяку відстань.
Ніс – рот (короткий вдих через ніс – сильний видих через
рот)
ВДИХ ВИДИХ
СЬОГОДНІ
РАЗОМ З МАМОЮ У ЛІКАРЯ Я БУВ,
СКАЗАВ МЕНІ: «НЕ ДИХАЙ!» ВІН.
А «ДИХАЙ ВЖЕ!» ЗАБУВ!
ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)
Глибоко й повільно
вдихніть через ніс (або затамуйте подих, подумки рахуючи до 5).
Так само через ніс повільно видихніть.
Повторіть вдих-видих декілька разів.
Ніс – ніс (глибокий й повільний вдих через ніс –видих через ніс)
2) Глибоко і повільно вдихніть через рот.
Так само через рот повільно видихніть.
Повторіть вдих-видих декілька разів.
Рот – рот (глибокий й повільний вдих – видих через рот)
ВДИХ
ВИДИХ
Сценарій музичної казки
" Муха – цокотуха "
за
участю дітей з вадами слуху
Дійові
особи: Муха, Комар, Жук, Метелики, Сонечки, Бджілки, Павуки, Блоха продавець, Коник касир.
Ведуча: Муха, Муха – Цокотуха,
Золотава чепуруха
І танцює, і співає,
І багато друзів має.
Вилетіла із вікна,
Зустрічайте – ось вона!
Танок Мухи.
Муха: У мене день народження,
Всі до мене на свято( Муха кружляє, і знаходить копійку ).
Ой! Є гроші ( бере копійку ).
Піду в магазин.
Муха, поспішає до магазина. В магазині Муха
підходить до продавця.
Продавець: Привіт.
Муха: Привіт, чай є?
Продавець: Є
Муха: Дай,чай ( бере чай і іде по магазину, раптом бачить
ноутбук та
зупиняється ).
О, гарно, хочу. ( залишає чай, і разом з ноутбуком іде до каси )
Касир: Привіт.
Касир: А де гроші?
Муха: На.
Касир: Дякую.
Муха: Бувай.
Касир: Бувай.
Ведуча: Іде до дому. Ось і вечір наступає, а муха на
ноутбуці грає, на гостей зовсім не зважає.
Вихід
метеликів ( тупотять )
Метелик: Топ – топ – топ. Нема ( улітають )
Виконується
танок сонечок(стукають у двері )
Сонечка : Тук – тук - тук ,
муха,муха.
Немає. ( полетіли )
Вихід і
танок бджілок.
Бджілка: А-у, муха.
Усі гості разом стукають, тупають.
Виходить
муха: Геть, я буду грати!
Гості лякаються і розлітаються.
Вихід павуків.
Павуки
дістають павутинку та в'яжуть муху.
Гра павутинка.
Алло комар, рятуй муху.
На машині приїжджає комар.
Комар: Де муха?
Всі: Там. ( комар дістає шпагу і летить до павуків )
Танок
комара та павуків.
Комар перемагає павуків і рятує муху.
Муха: Дякую.
Комар: Будь ласка.
Муха: До мене на свято. (
дивиться нічого немає )
Муха: Смачного немає.
Комар: Зараз буде інтернет ( сідає за ноутбук, робить заказ )
Вихід
посильного: Ось ( віддає пакунок )т
Муха: Дякую.
Всі разом
виконують танок.
У дошкільних групах дітей з вадами слуху пройшла акція за участю батьків "Старим речам - нове життя"



Блок № 1 "Рятивники іграшок"Блок № 2 "Книжкова лікарня"Блок № 3 "Лялькова мода"Блок № 4 "Кожній речі своє місце"
Дякуємо усім хто прийняв участь в акції.
Артикуляційні кубики

Умови до занять з дітьми з
вадами слуху
РОБОТА НАД ВИМОВОЮ – один з найбільш специфічних и складних розділів
роботи у школах для дітей з вадами слуху. дослідження свідчать, що в мові учнів
з вадами сдуху багато звуків, які часто спотворюються в мовному потоці і
роблять мову учня нерозбірливою. Недостатній зовнішній контроль, відсутність
самоконтролю призводять до швидкої деавтоматизації звуків.
В
основу занять з дітьми з вадами слуху покладено
5
обов'язкових умов:
1.
Використання
залишкового слуху й інших сенсорних систем, що передбачає: широке застосування
візуальних знаків, наочний показ нових вправ, застосування необхідних
тактильних та кін естетичних підказок; забезпечення аудіовізуальної підтримки,
наочних підказок в ігрових комп’ютерних програмах.
2.
використання
слухових апаратів.
3.
Під час
проведення занять рекомендують уникати зайвого шуму, поганої освітленості;
вимагають обов’язкового звертання до учня.
4.
Застосування
спеціальних навчальних методів, що передбачають розробку спеціальної системи
спілкування.
5.
Забезпечення
максимальної можливості аудіовізуальних коментарів.
КОХЛЕАРНА ІМПЛАНТАЦІЯ
Кохлеарна імплантація – різновид слухопротезування.
На відміну від традиційного слухового апарату, який підсилює акустичні сигнали,
кохлеарний імплант перетворює їх в електричні імпульси, стимулюючи слуховий
нерв. Ці імпульси передаються по слуховому нерву у слухові центри мозку і
викликають там слухові відчуття. Таким чином, людина чує мовлення, звуки
довкілля, музику.
За допомогою
сучасних моделей КІ значна кількість дітей, які втратили слух у більш пізньому
віці, тобто вже мали навички мовленнєвого спілкування, після місяця навчання
починають сприймати і розуміти мовлення оточуючих в різних ситуаціях на слух, а
після 12 місяців реабілітації – вільно розмовляють по телефону.
Для вирішення
питання про доцільність проведення кохлеарної імплантації дитина має пройти
комплексне діагностичне обстеження у медичному закладі, де проводитиметься
операція.
Ефективність
використання слуху за допомогою КІ для сприймання мовлення залежить від того, в
якому віці зроблена імплантація.
Велике значення
для ефективності використання слуху з допомогою КІ для сприймання мовлення має
досвід систематичних занять із сурдопедагогом, ступінь сформованості
пізнавальних, слухових і мовленнєвих навичок, а також наявність умов для
післяопераційної слухомовленнєвої реабілітації дитини за місцем проживання.
ЯК ОРГАНІЗУВАНИ НАВЧАННЯ
ВДОМА
У молодшому віці
дитина з порушенням слуху здебільшого неорганізована, не вміє гратися, контактувати
з іншими людьми і дітьми.
Першочергове
завдання батьків дитини з порушенням слуху
- навчити малюка наслідувати дії дорослого, усвідомлювати свої дії,
гратися, дотримуючись правил гри.
Бажано, щоб
удома у дитини був власний ігровий куточок, в якому знаходяться іграшки, фарби,
альбом для малювання тощо. Влаштовуючи такий куточок, батьки мають пам’ятати, що справа не в
кількості іграшок, а в правильному їх доборі. Допомогти своїй дитині навчитися
гратися мають батьки.
Кроки,
які необхідно зробити батькам, щоб допомогти дитині розвиватися:
Крок 1. У перші
місяці життя перевірити слух дитини.
Крок 2. Забезпечити
раннє слухопротезування дитини на обидва вушка.
Крок 3. Обрати
навчальний заклад, в якому перебуватиме дитина та надаватиметься спеціальна
педагогічна допомога.
Крок 4. Організувати
навчальне середовище вдома: постійно розмовляти з дитиною, все називати,
коментувати і пояснювати та проводити заняття з розвитку мовлення і формування
вимови.
Пальчикові ігри за Темою «Моя сім'я»
Печемо млинці
Варіант 1.
Поперемінно торкатися поверхні стола тильною стороною кисті руки й долонею.
Мама нам пече млинці,
Солоденькі і смачні.
Встали ми сьогодні рано
І їмо їх зі сметаною.
Варіант 2.
а) ліва рука торкається стола долонею, права рука - тильною стороною;
б) зміна позиції. Тепер ліва рука торкається стола тильною стороною, права рука торкається стола долонею.
Вправу можна виконувати на рахунок \" раз-два\" або супроводжуючи рухи віршами (див. варіант 1).
Варіант 1.
Поперемінно торкатися поверхні стола тильною стороною кисті руки й долонею.
Мама нам пече млинці,
Солоденькі і смачні.
Встали ми сьогодні рано
І їмо їх зі сметаною.
Варіант 2.
а) ліва рука торкається стола долонею, права рука - тильною стороною;
б) зміна позиції. Тепер ліва рука торкається стола тильною стороною, права рука торкається стола долонею.
Вправу можна виконувати на рахунок \" раз-два\" або супроводжуючи рухи віршами (див. варіант 1).
Чоловічок
Вказівний і середній пальці витягнути і опустити вниз,
безіменний і мізинець притиснути до долоні великим пальцем.
Вказівний і
середній пальці пересувати по поверхні столу, імітуючи рухи ніг. Вправа
виконується спочатку однією рукою, потім -. інший. Після цього - двома одночасно. Треба стежити за тим, щоб вказівний і
середній пальці при виконанні сильно не згиналися.
Маленькі ніжки
крокують по доріжці!
Топ-топ, топ-топ.
Крокують по
доріжці.
Варіант 2
Початкове положення (див. варіант I). Тільки тепер чоловічок «йде», високо
піднімаючи «ноги» (вказівний і середній пальці), потім стоїть на одній «нозі»
(спирається на середній палець, а вказівний підтягує вгору) ^ потім міняє
положення - «ніг» ~ спирається на вказівний палець, а
середній "підтягує вгору».
Вправа
виконується кожною рукою по черзі, потім - двома руками одночасно.
Ось чоловічок
йде по доріжці.
І високо
піднімає він ніжки.
На одній нозі стоїть
і по боках дивиться.
На іншу ногу
встав, похитався і впав.
«Кулак - ребро - долоня» - послідовно змінювати три
положення: стиснута в кулак долоня, долоню ребром на площині столу, долоню на
площині столу (спочатку правою
рукою, потім лівою, потім двома руками разом). Дружба
Дорослий
і малюк за допомогою лівої руки загинають по черзі пальці правої руки,
починаючи з великого пальця.
Дружать у нас дівчата і хлопчики
Ми з тобою подружемося
теж
(ритмічне
торкання однойменних пальців обох рук).
Раз, два, три, чотири, п'ять
(почергове
торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),
Починай знов рахувать.
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Ми закінчили рахувать.
(руки
вниз, струсити кистями).
Комментариев нет:
Отправить комментарий