Все для дітей з вадами слуху

Мастер Шефи "Джерела" 








ІГРИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ЯКІ МИ ГРАЄМО






Всі діти приймали участь у "Святі Осені" 

Гості були у захваті від виконання жестових пісень та віршів 

дітьми 5-6 років з вадами слуху.




  
Музична казка " Як кошеня шукаЛО маму "
                                      за участю дітей з вадами слуху
Дійові особи:
Дорослі: Ведуча – вчитель – дефектолог Мамчур О.А.
                 Мама кішка – вихователь Бесєдіна О.І.
                 Мама качка – вчитель – дефектолог Тимошенко І.М.
                 Мама білка – вчитель – дефектолог Флюр Ю.О.
Діти: Кошеня, качки, мишенята, білочки, ворони, дощ, краплинки, метелики.
Ведуча. Розкажу вам, дітки казку,казочку маленьку. Як шукало кошеня
                свою любу неньку. Мами є у всіх малят, у дівчаток і хлоп’ят. У  пташок
                і мишенят, у зайчат і кошенят. Жил – була кішка і було у неї маленьке
                пухнасте кошеня.
Вихід мами кішки і кошеня.
Мама кішка: У матусі справ багато,
                         Суп зварити і попрати,
                         І з малечою погуляти.
( Змінюються декорації )
Кошеня граючись з метеликами уходить від будинку і потрапляє до лісу
( Діти у залі імітують шум вітру та дощу. )
Ведуча: загубилось кошеня у  ліс потрапило.
Кошеня: До мами хочу я, до дому няу – няу.( грім з дощем, вибігає хлопчик дощік і краплини.)
Діти: кап-кап-кап.
Танок краплин і дощю.
 З'являються калюжі. Виходить качка з каченятами.
Мама качка: кря-кря-кря мої каченята,
                         Кря-кря-кря мої маленькі,
                         Дівчата і хлоп'ята.
Танок каченят навколо калюжі. ( Після таночка качка бере кошеня і тягне
                      його до калюжі)                                      
Качка: Не бійся не потонеш.( кошеня плаче )
             Чого ти плачеш?
Кошеня: Я маленьке кошеня,
                 Хочу до мами, няу-няу.
Каченя: Твоєї мами немає (убігають)
Під музику з'являються ворони: Кар – кар – кар.
Танок ворон  (у кінці таночка кошеня стрибає на ворон і ворони улітають)
З'являються миші:
1 миша: Будемо зараз рахувати
2 миша: 1-2-3-4-5
1 миша:Я миша
2 миша: і я миша
Кошеня: Я кошеня няу – няу.(кошеня ловить мишей, миші розбігаються)
Кошеня: Де мама?
З'являються білченя з білою.
Діти білченята: оп-оп-оп, ( стрибають по кружечках розкиданих по підлозі             наче пеньки потім підходять до кошеняти), привіт, чого ти плачеш?
Кошеня:Хочу я до мами, няу.
Мама білка: Ми збираємо горішки,допоможи нам,
                            А ми допоможемо тобі.
Гра " Збери горіхи за кольором" (Залишається один золотий )
Білка: Цей горішок чарівний,
             Приведе до мами він.
( Кошеня кидає горішок і він приводить його до будинка.Виходить мама кішка. Кошеня зустрічає маму.)
Кошеня:Няу –няу
Мама кішка: Іди до мене моє маленьке кошеня 
                         і пухнасте і м'якеньке.
Кошеня: Мама – ти красива, добра, мила.
Спільний танок.



ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ 
«СОНЬКО»



ЩОСЬ СОНЬКО МАЛИЙ ПРИТИХ.
       ВДИХ І ВИДИХ, ВДИХ І ВИДИХ,
                             ВДИХ І ВИДИХ, ЗНОВУ ВИДИХ.

ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)                                 Прикладіть долоньки  одна до одної покладіть їх під щічку.
2)                                 Закрийте оченята.
3)                                 Робіть рівномірні вдих – видих через ніс так, як дихають уві сні.

Ніс  – ніс (повільні вдих – видих через ніс)  
«МОРОЗЕЦЬ»

                 НА МОРОЗІ ЗМЕРЗЛИ РУКИ?
                 ТИ ВІЗЬМИ НА НИХ ПОХУКАЙ!
                            ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)  Обійміть кулак однієї руки долонею іншої і піднесіть їх до рота.
2)  Похукайте на долоньки, наче вони замерзли на морозі, а ви хочете їх зігріти.

Рот – рот (короткі вдих – видих через рот)

ВДИХ                                                                                 ВИДИХ

«АКВАЛАНГІСТ» 
             ТАМУЄМО ПОДИХ …І ПІРНАЄМО.
                          1,  2, 3, 4, 5
          І ЧЕРЕЗ РОТ ПОВІЛЬНО ВИДИХАЄМО.
     ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)  Вдихніть повітря через рот і затримайте його.
2)  Затримуючи повітря, подумки рахуйте 1-2-3-4-5.
3) Дуже повільно видихніть повітря через рот.

Рот – рот (глибокий вдих через рот – затримка видиху - повільний видих через рот)

ВДИХ                                                                                 ВИДИХ

«ПАХОЩІ КВІТІВ»

           КВІТІВ АРОМАТ ВДИХАЮ.
          ТА ПОВІЛЬНО ВИДИХАЮ.
                            ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)  Вдихніть через ніс аромат квітів і затримайте подих, щоб насолодитися ним..
2)  Повільно видихніть повітря через рот і вимовте: «Ах!», «Які пахощі!» або голосні звуки А, О, У, Е, И, І.

Ніс – рот (глибокий вдих через ніс – повільний, подовжений видих через рот)

ВДИХ                                                                                 ВИДИХ
 
«КОЛОБОК» 
              ЩОБ КОЛОБОК ВІД ЗВІРА ВТІК,
              ПОДУЙ ЛЕГЕНЬКО НА ЯЗИК.
                             ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)   Сядьте рівно, плечі розправте і злегка опустить.
-               відкрийте рот і висуньте розслаблений язик «млинчиком»;
-               на кінчик язика покладіть жмуток паперу;
-               здуйте папірець сильним і плавним струменем повітря.
2)   Покладіть на кінчик язика жмуток паперу.
-               притисніть язиком папір до верхніх бугорків-альвеол;
-               вдихніть через ніс і швидко, із силою подуйте, щоб жмуток паперу відлетів на деяку відстань.

Ніс – рот (короткий вдих через ніс – сильний видих через рот)

ВДИХ                                                                                ВИДИХ


«У ЛІКАРЯ»
 СЬОГОДНІ РАЗОМ З МАМОЮ У ЛІКАРЯ Я БУВ,
  СКАЗАВ МЕНІ: «НЕ ДИХАЙ!» ВІН.
 А  «ДИХАЙ ВЖЕ!» ЗАБУВ!   
                             ЗМІСТ ВПРАВИ.
1)      Глибоко й повільно вдихніть через ніс (або затамуйте подих, подумки рахуючи до 5).
Так само через ніс повільно видихніть.
        Повторіть вдих-видих декілька разів.
Ніс – ніс (глибокий й повільний  вдих через ніс –видих через ніс)

2) Глибоко і повільно вдихніть через рот.
      Так само через рот повільно видихніть.
      Повторіть вдих-видих декілька разів.
Рот – рот (глибокий й повільний  вдих – видих через рот)

ВДИХ                                                                                ВИДИХ

                            Сценарій музичної казки
                               " Муха – цокотуха "
                      за участю дітей з вадами слуху

Дійові особи: Муха, Комар, Жук, Метелики, Сонечки, Бджілки, Павуки, Блоха продавець, Коник касир.
                                                                         Ведуча: Муха, Муха – Цокотуха,


                Золотава чепуруха
                І танцює, і співає,
                І багато друзів має.
                Вилетіла із вікна,
                Зустрічайте – ось вона!
Танок Мухи.
Муха: У мене день народження,
             Всі до мене на свято( Муха кружляє, і знаходить копійку ).
             Ой! Є гроші ( бере копійку ).
              Піду в магазин.
Муха, поспішає до магазина. В магазині Муха підходить до продавця. 
Продавець: Привіт.
Муха: Привіт, чай є? 
Продавець: Є
Муха: Дай,чай ( бере чай і іде по магазину, раптом бачить ноутбук та
                              зупиняється ).
             О, гарно, хочу. ( залишає чай, і разом з ноутбуком іде до каси )
Касир: Привіт.
Муха: Привіт. Дай, ноут.
Касир: А де гроші?
Муха: На.
Касир: Дякую.
Муха: Бувай.
Касир: Бувай.
Ведуча: Іде до дому. Ось і вечір наступає, а муха на ноутбуці грає, на гостей зовсім не зважає.
Вихід метеликів ( тупотять )
Метелик: Топ – топ – топ. Нема ( улітають )
Виконується танок сонечок(стукають у двері )
Сонечка : Тук – тук - тук , муха,муха.
                    Немає. ( полетіли )
Вихід і танок бджілок.
Бджілка: А-у, муха.
Усі гості разом стукають, тупають.
Виходить муха: Геть, я буду грати! 
Гості лякаються і розлітаються.
Вихід павуків. Павуки дістають павутинку та в'яжуть муху.
Гра павутинка. 
Виходить жук: Ой, немає мухи. Треба звати комара. ( Бере телефон )
                               Алло комар, рятуй муху.
На машині приїжджає комар.
Комар: Де муха?
Всі: Там. ( комар дістає шпагу і летить до павуків )
Танок комара та павуків.
Комар перемагає павуків і рятує муху.
Муха: Дякую.
Комар: Будь ласка.
Муха: До мене  на свято. ( дивиться нічого немає )
Муха: Смачного немає.
Комар: Зараз  буде інтернет ( сідає за ноутбук, робить заказ )
Вихід посильного: Ось ( віддає пакунок )т
Муха: Дякую.
Всі разом виконують танок.


У дошкільних групах дітей з вадами слуху пройшла акція за участю батьків "Старим речам - нове життя"









Блок № 1 "Рятивники іграшок"
Блок № 2 "Книжкова лікарня"Блок № 3 "Лялькова мода"Блок № 4 "Кожній речі своє місце" 




Дякуємо усім хто прийняв участь в акції.



Артикуляційні кубики




Умови до занять з дітьми з вадами слуху

РОБОТА НАД ВИМОВОЮ один з найбільш специфічних и складних розділів роботи у школах для дітей з вадами слуху. дослідження свідчать, що в мові учнів з вадами сдуху багато звуків, які часто спотворюються в мовному потоці і роблять мову учня нерозбірливою. Недостатній зовнішній контроль, відсутність самоконтролю призводять до швидкої деавтоматизації звуків.  

 В основу занять з дітьми з вадами слуху покладено
 5 обов'язкових умов:
1.     Використання залишкового слуху й інших сенсорних систем, що передбачає: широке застосування візуальних знаків, наочний показ нових вправ, застосування необхідних тактильних та кін естетичних підказок; забезпечення аудіовізуальної підтримки, наочних підказок в ігрових комп’ютерних програмах.
2.     використання слухових апаратів.
3.     Під час проведення занять рекомендують уникати зайвого шуму, поганої освітленості; вимагають обов’язкового звертання до учня.
4.     Застосування спеціальних навчальних методів, що передбачають розробку спеціальної системи спілкування.
5.     Забезпечення максимальної можливості аудіовізуальних коментарів.
КОХЛЕАРНА ІМПЛАНТАЦІЯ

Кохлеарна імплантація різновид слухопротезування. На відміну від традиційного слухового апарату, який підсилює акустичні сигнали, кохлеарний імплант перетворює їх в електричні імпульси, стимулюючи слуховий нерв. Ці імпульси передаються по слуховому нерву у слухові центри мозку і викликають там слухові відчуття. Таким чином, людина чує мовлення, звуки довкілля, музику.

Картинки по запросу кохлеарный імплант фото
За допомогою сучасних моделей КІ значна кількість дітей, які втратили слух у більш пізньому віці, тобто вже мали навички мовленнєвого спілкування, після місяця навчання починають сприймати і розуміти мовлення оточуючих в різних ситуаціях на слух, а після 12 місяців реабілітації – вільно розмовляють по телефону.

Для вирішення питання про доцільність проведення кохлеарної імплантації дитина має пройти комплексне діагностичне обстеження у медичному закладі, де проводитиметься операція.

Ефективність використання слуху за допомогою КІ для сприймання мовлення залежить від того, в якому віці зроблена імплантація.

Велике значення для ефективності використання слуху з допомогою КІ для сприймання мовлення має досвід систематичних занять із сурдопедагогом, ступінь сформованості пізнавальних, слухових і мовленнєвих навичок, а також наявність умов для післяопераційної слухомовленнєвої реабілітації дитини за місцем проживання.
ЯК ОРГАНІЗУВАНИ НАВЧАННЯ ВДОМА

У молодшому віці дитина з порушенням слуху здебільшого неорганізована, не вміє гратися, контактувати з іншими людьми і дітьми.

Першочергове завдання батьків дитини з порушенням слуху  - навчити малюка наслідувати дії дорослого, усвідомлювати свої дії, гратися, дотримуючись правил гри.

Бажано, щоб удома у дитини був власний ігровий куточок, в якому знаходяться іграшки, фарби, альбом для малювання тощо. Влаштовуючи такий куточок,  батьки мають пам’ятати, що справа не в кількості іграшок, а в правильному їх доборі. Допомогти своїй дитині навчитися гратися мають батьки.

Кроки, які необхідно зробити батькам, щоб допомогти дитині розвиватися:

Крок 1. У перші місяці життя перевірити слух дитини.

Крок 2. Забезпечити раннє слухопротезування дитини на обидва вушка.

Крок 3. Обрати навчальний заклад, в якому перебуватиме дитина та надаватиметься спеціальна педагогічна допомога.

Крок 4. Організувати навчальне середовище вдома: постійно розмовляти з дитиною, все називати, коментувати і пояснювати та проводити заняття з розвитку мовлення і формування вимови. 


Пальчикові ігри за     Темою «Моя сім'я»

Печемо млинці
Варіант 1.
Поперемінно торкатися поверхні стола тильною стороною кисті руки й долонею.

Мама нам пече млинці, 
Солоденькі і смачні. 
Встали ми сьогодні рано 
І їмо їх зі сметаною.


Варіант 2.
а) ліва рука торкається стола долонею, права рука - тильною стороною;
б) зміна позиції. Тепер ліва рука торкається стола тильною стороною, права рука торкається стола долонею.
Вправу можна виконувати на рахунок \" раз-два\" або супроводжуючи рухи віршами (див. варіант 1).

Чоловічок

Варіант 1
Вказівний і середній пальці витягнути і опустити вниз, безіменний і мізинець притиснути до долоні великим пальцем.
Вказівний і середній пальці пересувати по поверхні столу, імітуючи рухи ніг. Вправа виконується спочатку однією рукою, потім -. інший. Після цього - двома одночасно. Треба стежити за тим, щоб вказівний і середній пальці при виконанні сильно не згиналися.
Маленькі ніжки крокують по доріжці!
 Топ-топ, топ-топ. 
Крокують по доріжці.
Варіант 2
   Початкове положення (див. варіант I). Тільки тепер чоловічок «йде», високо піднімаючи «ноги» (вказівний і середній пальці), потім стоїть на одній «нозі» (спирається на середній палець, а вказівний підтягує вгору) ^ потім міняє положення - «ніг» ~ спирається на вказівний палець,  а середній "підтягує вгору».
Вправа виконується кожною рукою по черзі, потім - двома руками одночасно.
Ось чоловічок йде по доріжці.
І високо піднімає він ніжки.
На одній нозі стоїть і по боках дивиться.
На іншу ногу встав, похитався і впав.

«Кулак - ребро - долоня» - послідовно змінювати три положення: стиснута в кулак долоня, долоню ребром на площині столу, долоню на площині столу (спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом).     Дружба
Дорослий і малюк за допомогою лівої руки загинають по черзі пальці правої руки, починаючи з великого пальця.
Дружать у нас дівчата і хлопчики
(пальці рук з'єднуються в "замок").
Ми з тобою подружемося теж
(ритмічне торкання однойменних пальців обох рук).
Раз, два, три, чотири, п'ять
(почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),
Починай знов рахувать.
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Ми закінчили рахувать.
(руки вниз, струсити кистями).


Комментариев нет:

Отправить комментарий