НАШІ РОЗРОБКИ

Конспект заняття з безпеки життєдіяльності 
"Сам вдома" 
 група 5-го р.ж.
Мета – продовжувати вчити дітей обирати безпечні предмети для розваг і уникати небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих, повторити основні правила безпечного користування речами домашнього вжитку. Виховувати потребу повсякденного дотримування правил безпеки.
Хід заняття.
ВиховательЛюбі діти, знов до нас
                            Завітали люди щирі.
                           Привітаймо в добрий час
                            Гостей посмішкою й миром.
Діти –Добрий день усім!
(Стук в двері, приносять лист)
Вихователь – Цікаво, від кого цей лист. Так це ж лист від Айболита! Давайте подивимось і прочитаємо його.
Любі діти. Я знаю що ви дуже любите своїх батьків. Вам подобається з ними грати в різні ігри. Але буває так, що ви залишаєтесь вдома самі. І тут на вас чекає велика небезпекка. От я і вирішив перевірити чи знаєте ви якими предметами можна гратися а якими ні, які іграшки безпечні, а які небезпечні для вашого життя. Тож я приготував таку гру –треба розложити картки з предметами по кошиках – у зелений ті предмети якими можна грати, а червоний які небезпечні для гри. Але перш ніж гра ти пропоную вам відгадати загадки.
1.Всім розкаже всі пригоди
А сама мовчить із роду.( книжка)
2.Деревяна скринька,
Голубе вікно.
Грає, розмовляє,
Показує кіно.( телевізор)
3.Хто нам всім хліб ріже?(ніж)
4.Довгі палички кругленькі,
Сині, жовті, червоненькі,
На папері походили,
Кольори свої лишили.
Звуться палички оці
Кольорові…(олівці)
5.Усіх обшиваю,
Сама одягу не маю.(голка)
6.Два кінця, два кільця,
А посередині цвях.(ножиці)
7.Малювати можна нею
Будинки, хмари і поля,
Зелену затишну алею
Високі гори і моря.(фарба)
8.Щоб гараж побудувати,
Що потрібно нам узяти?(кубики, конструктор)
9.Дерев,яна паличка,
Темну голівку має,
Темряву розганяє.(сірники)
10.В горлі стало щось  першить,
Й тіло ніби аж горить.
Щоб температуру виміряти,
Що потрібно нам узяти?(термометр)
11.Каже дівчинка маленька,
Доню ти моя рідненька,
Моя доня хоче спати.
Буду її колихати.
Кого буде колихати?(лялька)
Гра -,,Розложи в кошик,,
Вихователь – Молодці, малята, справились з завданням.
У конверті є ще одна гра. Слухайте правила. Треба з,єднати лінією неправильні дії з їх наслідками. Що трапиться, якщо я візьму в руки ножа…, сірники…,праску…, електроприлади…
(Діти виконують завдання сидячи за столами).
Вихователь – Діти, тут є ще щось від лікаря.
(Вихователь виймає картку , на якій намальоване ліжко, а над ним червоний хрест з боку картинки звірят).
Вихователь – уважно подивіться, подумайте і скажіть, що хотів Айболит повідомити нам цим малюнком?
Діти – лікар Айболит хотів повідомити нам, що звірята в лікарні.
Вихователь – а чому ви так думаєте?
Діти – бо такий саме хрест є на машині швидкої допомоги.
Вихователь – молодці. А давайте поїдемо до лікарні і провідаємо звірят.
(Діти під музику їдуть до лікарні).
Вихователь – діти, ось ми і приїхали до лікарні. А ось і звірята. Малята, давайте сядемо зручненько і послухаємо тихенько що трапилось з звірятами. Ведмедику, яке лихо з тобою трапилось, що ти потрапив у лікарню.
Ведмедик.
-Я ведмедик косолапий,
І болить у мене лапа.
Як лишився вдома сам
Взяв з шухляди я ножа
Щоб олівчик підстругати,
Та розрізав собі лапу.
Тож тепер отут лежу
І нічого не роблю
Вихователь – ведмедику, ти ще маленький, щоб користуватися тим ножем і тому він для тебе є небезпечним. І не тільки ніж, а й виделки, голки, ножиці не для гри. Їх обовязково треба класти на свої місця і не чіпати. Лад в квартирі не тільки для краси, а й для безпеки. Діти знають і про це тобі розкажуть віршик, а ти його запамятай і перш ніж взяти щось гостре, колюче до своїх лапок, ти його пригадуй.
Діти – Щоб  уникнути біди,
              Все на місце поклади.
             Ніж, виделки у шухлядку,
             Голки теж тримай в порядку.
            Заховай всі зайві речі –
           Будеш ти тоді в безпеці.
Вихователь – зрозумів. І ви теж малята не забувайте це правило. А ти кицю, як тут опинилась?
Киця – Мама мишку ловити пішла,
            А я в хаті лишилась сама.
           Спочатку фарби узяла.
          Малювати почала.
         Набридло мені малювати,
        Вирішила я білизну попрати.
В ванну я тоді пішла,
Пральну машину увімкнула.
Лапку в воду я запхала
І кігтики повідривала.
Ой, лапка у мене болить
І мишку не можу я більше ловить.
Вихователь – ти, кицю, забула, що гратись у ванній кімнаті та ще й справжньою пральною машиною не можна, а не те що лапку пхати, коли вона працює. Тому,що не тільки кігтики, а й лапку можна одірвати і окропом обпектись. Діти, а які ще є електроприлади в квартирі, якими не можна гратись , щоб не опинитись в безпеці?
Діти – телевізор, магнітофон, фен, плита, компютер…
Вихователь – зайчику, а яка пригода трапилась з тобою?
Зайчик – Як мама пішла по морквичку,
                 Залишила вдома зі мною сестричку.
                Ми в лікарню стали грати.
               Один одного лікувати.
              Ліки справжні узяли,
             В склянку їх усі злили.
            А в баночці ще і пігулки лежали.
            Ми також їх без дозволу взяли.
           Ось так, коли вдома самі залишились,
          Ліками ми отруїлись.
Вихователь – Малята і звірята, ви знаєте, що ліки приносять користь, допомагають боротися зі шкідливими мікробами, що проникли в організм. Але приймати ліки можна лише після призначення лікаря та лише з рук дорослих, в іншому випадку це може призвести до біди. І ні в якому разі не можна ними гратись. Ось діти тобі розкажуть про це вірш.
Зайві ліки шкодять всім –
І дорослим і малим.
Ти ж до них не доторкайся,
У безпеці залишайся.
Вихователь – діти, я бачу що ви трохи втомились і я пропоную зробити фізкультпаузу.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати,
Всі піднесли руки – раз,
На ноках стоїть весь клас.
Два – присіли, руки в низ –
На сусіда подивись.
Раз – у гору,
Два – і в низ,
На сусіда подивись.
Будем дружно присідати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли,
Два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати –
Може вже відпочивати.
Вихователь – діти, а давайте разом з вами пригадаємо, які кімнати в квартирі можуть бути для вас небезпечними.
Діти – кухня, ванна кімната, балкон.
Вихователь – про кухню і ванну ми пригадали. А балкон чому є небезпечним?
Діти – коли гратись на балконі, то з нього можна випасти.
Вихователь – а де можна гратись і чим?
Молодці, діти. Я бачу, всі ви знаєте, що потрібно гратись в своєму куточку для гри і дотримуватись правил безпеки, а вам звірята, ми принесли чудову гру. Коли буде час, пограйте в неї і ще раз пригадайте правила поведінки вдома, коли лишаєтесь самі. Ну, а нам час повертатись в дитячий садок. Одужуйте. До побачення.
Вихователь – А тепер, діти я пропоную зробити знаки по безпеці і розвісити їх на дошку щоб завжди памятати правила безпеки вдома.
(Після того, як знаки будуть на дошці, діти усі разом розказують вірші.)
1. Праску до рук не бери, бо обпечешся нею ти.
2. Будь слухняним, памятай – до пральної машини руки не пхай.
3. Якщо немає мами й тата,електроприлади не можна вмикати,
    І не тягти за електричний шнур, щоб тебе не вразив струм.



Інтегроване заняття (старша група)
Тема : «Віртуальна  подорож  Україною»

Мета : Розширити  уявлення малят про тваринний світ в заповіднику
Асканія –Нова, учити виділяти характерні ознаки тварин, чим дикі тварини відрізняються від домашніх. Про рослинний світ Карпат. Поглиблювати  знання дошкільнят про українське національне вбрання , про дівочий віночок як оберіг, про значення стрічок у ньому. Закріпити склад чисел від 1 д о 6. Вчити грати командою, розвивати спритність. Формувати вміння чітко та повно давати відповідь на запитання дорослого, залучати малят до активної участі в колективній бесіді, розвивати комунікативні навички, допитливість, бажання отримувати нові знання, вміння висловлювати свою думку.  Виховувати в дітей глибокі почуття любові до своєї Батьківщини, рідної землі;пробуджувати пізнавальний інтерес; сприяти розширенню світогляду дітей.
Час почати заняття незвичайне і цікаве, до речі і гостей до нас багато завітало. Повернемось обличчям до гостей і лагідно промовляємо : «Добрий день! Доброго дня – травам росистим !
Доброго дня – квітам барвистим !
Доброго дня – сонечку ясному ,
Людям усім і усьому прекрасному !
Вихов. Діти з вашого щирого привітання зрозуміло, що ви дуже любите природу свого краю, своєї Батьківщини.
-         А що для кожного з вас Батьківщина?
Відповіді дітей.
-         Батьківщина – це ліс осінній, це домівка моя і школа.
-         І гаряче сонячне коло. Батьківщина це труд і свято.
-         Батьківщина це мама я тато.
-         Це твої найщиріші друзі і бджола у веснянім лузі.
Вихов. Батьківщина – це рідний край, у якому людина народилася і живе. Людина повинна любити і шанувати свою Батьківщину, пишатися нею і все зробити для того, щоб її рідний край став ще кращим, бо Батьківщина у кожного одна. Наша Батьківщина? – Україна.
Діти, сьогодні на занятті я хочу вам запропонувати відправитись в уявну подорож по нашій Україні. (стук в двері)
Заходять Калинка і Барвінок.
-         Добрий день шановні гості, а хто ви?
К. і Б. Добрий день, я Калинка, я Барвінок. Ми хочемо разом з вами подорожувати по нашій Україні.
К.  Чудеса України ми хочемо пізнати ,
Та ще зовсім малі, щоб почати мандрувати.
Та все ж мріємо побачити хоч одне із чудес,
Наша радість безмежна була до небес.
Вихов. Діти, так давайте разом з нами подорожувати.
Основна частина.
Вихов. Сьогодні діти ми віртуально помандруємо по Україні. Сідаємо в літак і полетіли.
Заповідник «Асканія –нова».
Приготуйтесь, посміхніться, і у подорож зберіться.
У заповідник вирушаєм, там цікаво, всі ми знаєм.
Степ безкрайній, - це краса : птахи, звірі, небеса.
Пишнім цвітом все цвіте, ковила кругом росте.
Тут  бізони, антилопи, і верблюди, й віслюки,
Лебеді, синички, зебри, свині, ховрахи, бики.
Тут усе охороняють, полювати забороняють.
Можна лиш спостерігати, красу природи відчувати.
Малята погляньте ми з вами потрапили в заповідник «Асканія – нова», який створили дуже давно, щоб зберегти і вивчити природу півдня країни, врятувати від знищення унікальні види тварин та рослин.
-         Діти , давайте пригадаємо з вами які тварини мешкають у заповіднику.
Діти, як ви гадаєте чому тварин називають дикими?
1 Дикими називають, тому що вони живуть у лісі.
2 Дикі тварини самі собі здобувають іжу.
Калинка – Ви назвали диких звірів. Так давайте ми з вами пограємо в гру «Дикі та домашні тварини».
Вихов. – Погляньте на малюнок, підберіть тварин, які живуть разом з людьми, а які мешкають у лісі.
Діти а тепер перевірте один одного чи правильно ви виконали завдання?
Час вирушати далі.
Послухайте як квіти гомонять,
Дзюрчить струмок, виспівує ліщина.
Із нами всюди в кожну мить. Говорить наша Україна.
Діти погляньте куди ми з вами потрапили?
Барвінок .
Київ – чудове місто, столиця України. Воно кожного чарує своєю красою. Виникло це місто дуже давно. Послухайте легенду :
Жили колись три брати – Кий, Щек і Хорив. Була в них сестра Либідь. Побудували вони місто на горі, якому дали   ім’я  на честь старшого брата –  Київ.  Багато часу пройшло тоді, та місто пам’ятає свою історію. На честь сміливих братів і сестри Либідь у місті є пам’ятник .
Погляньте на Київ. Це і храми, театри, площі, чудові будинки.
Найгарніша центральна вулиця Києва – Хрещатик. Він широкий, просторий, з зеленими каштанами.
Вихов. Як гарно, правда діти, та яка гарна у нас Калинонька. А якої прикраси не вистачає у нашої гості? (Віночка).
А ви знаєте, що віночок, це не лише прикраса, а й оберіг, який береже волосся. У вінок вплітали багато квітів, та стрічки.
Як ви гадаєте, що у віночку означає  коричнева стрічка? (символ землі), жовтий – символ сонця, пшениці запашної, блакитна – символ неба, зелена – символ  молодості, червона – символ  кохання.
Погляньте, а  в мене є віночок готовий та гарний.
Діти: Ні не готовий.
Вихов. Чому?
Діти : Тому що не має квітів.
Вихов. Діти, а давайте на згадку про Київ виготовимо віночок та подаруємо нашій гості.
Перш ніж працювати, що треба зробити?
Пальчики  розім’яти .
Виготовлення квітки.
У вас на столах є деталі квітки. Зверніть увагу, як треба робити. Ваша квітка складається з декількох  пелюстків. Щоб вийшла гарна квітка треба на середину нанести трішки клею. Потім покласти на більшу пелюстку, трішки меншу, а в кінці зробити серединку. Хто виготовить квітку підносить її до мене. Погляньте, чи гарний вийшов у нас віночок?
Які ви молодці.
Барвінок  Нумо подорожувати далі, наша подорож триває.
Калинка Погляньте куди ми з вами потрапили.
Фізхвилинка.
Карпати.
Карпати – це гори, на яких ростуть ліси, між якими течуть річки. Ліс називають зеленим багатством, і недарма, тому що він має дивовижну красу. Найголовнішими жителями лісу, мабуть слід вважати дерева.
Діти, а які дерева ростуть у лісі? (Одні з них мають листочки, їх називають листяними)  Станьмо в коло та назвемо листяні дерева. (дуб, береза, тополя, горіх, ясен, верба).А ще які бувають дерева ? (хвойні – з зеленими голочками) Які ти знаєш хвойні дерева?
Вихов. Ми підемо до лісу, де світяться пеньки, де ходять хитрі лиси, і шастають вовки. Де білочка на гілочці була і не була. Пів хвостика  видніється з дубового дупла. Ой, а хто це?
Білочка : Добрий день малята, це ж я білочка.
Вихов. Та діти : Добрий день!
Білочка  Як же я рада що ви до лісу прийшли. Пройшов осінній дощик, і на галявині виросло дуже багато грибів. Я так заклопоталася, що не встигаю їх всі зібрати, і в чарівну корзинку покласти.  Ви мені допоможете?
Діти: Так.
Вихов. Ой, погляньте, а грибочки не прості, ці грибочки чарівні. Треба ці грибочки зібрати і в корзинку їх покласти.
Гра «Збери грибочки».
Калинка : Час вирушати вже додому, до нашого рідного міста.
Барвінок:Як називається місто в якому ми живемо? (Запоріжжя)
Вихов. Наше місто дуже гарне. Поблизу Запоріжжя є  острів Хортиця.  На якому знаходиться Запорізька Січ. Де живуть козаки.  Як ви гадаєте чим займаються козаки на Січі?
Головним  заняттям були військові походи і підготовка до них. Походи здійснювались на чайках Дніпром. А давайте уявимо що ви козаки. У пограємо в гру, хто з перших переправить  на другий берег своїх товаришів. Розділимося на 2 команди. Команда Калинки  і  Барвінка. Підсумок.
Ось ми вже з вами і вдома. Як швидко промайнула наша уявна подорож по Україні.
-         Пригадайте, що вам найбільше запам’яталося ?
-         Де ми з вами побували?
-         Чим запам’ятався Київ?
-         Про що ви вдома розповісте батькам?
Дякую вам діти, мені теж цікаво було разом з вами подорожувати та з нашими гостями. Залишайтесь в нашому дитячому садочку.
Пісня «Боже Україну бережи».

Діти, тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і волова, може бути громадянином  своєї держави. Ви – майбутнє України. Ми єдина країна.


Сюжетне заняття: «Жовта / сонячна фізкультура»


 Мета: Зміцнити здоров'я дітей за допомогою організованої рухової активності і впливу жовтого кольору на підсвідомому рівні. Вправляти у катанні паличок прямими рухами стоп, у різних видах ходьби (на носках, п’ятках, приставним кроком);повзанні та ходьбі по обмеженій площі. Закріплювати вміння стрибати на обох ногах.
Розвивати м’язовий апарат ступні, спритність, координацію рухів і швидкість реакції, сприяти профілактиці плоскостопості.
Виховувати  уміння долати перешкоди, домагатися поставленої мети.

Обладнання: дерев’яні палички по кількості дітей, обручи, канат, прозора тканина жовтого кольору, каштани, обруч з жовтими стрічками, лялька сонечка, жовті кулі.
Хід заняття:


-          Діти, яка зараз пора року?
-          Правильно, зима, стало холодно.
Добре коли світить тепле, лагідне сонечко.
      -     Були ви у сонечка в гостях?
            А давайте відправимося до сонечка в гості.
          
-          Ходьба звичайна.
-          Ходьба навшпиньках.
-          Ходьба звичайна.
-          Ходьба на п’ятках.
-          Ходьба приставним кроком.
-          Ходьба звичайна.
-          Біг у повільному темпі.
-          Ходьба звичайна.
-          Перешикування в коло.
-          Комплекс загально розвиваючих вправ «Сонечко» (під музику).
Поки готується обладнання - проводиться корекційна робота з дітьми (діагноз плоскостопість):
А) «П’ятка, носок»
В.п.: стоячи, руки за спиною.
          Піднімання з підлоги почергово носків, п’яток.
Б) «Гра з паличкою»
В.п.: стоячи, руки за спиною.
         Спираючись на паличку однією ногою, прокочувати її вперед-назад.
-          Сонечко живе далеко , щоб до нього дійти  нам треба подолати багато різних перешкод:
1.      пролізти через печеру.
2.      пройти по сонячній доріжці та перенести жовту кулю.
3.      перестрибнути через купинки.
4.      прокотити різнокольорові сонечка (обручі).
-          Ось ми з вами прийшли на поляну де живе сонечко. Давайте сядемо перепочинемо.              та покличемо сонечко (закличка).
Сонечко, сонечко,
Виглянь у віконечко.
Дітки гуляють,
Тебе виглядають.

  Заплющте очі. (накривають дітей жовтим покривалом).
-          Ось ми і в гостях у сонечка.
-          Якого кольору все навколо?
-          Вам стало радісно чи сумно? Тепло чи холодно?
- Ось і наше сонечко.
- Cонце: Я дуже рада вас бачити. Хочете покататися на моїх промінчиках? Тоді вставайте.
Гра «Каруселі»
Діти йдуть по колу, тримаючись за руки, і промовляють:
Закрутились каруселі —
Все кругом, кругом, кругом.
А ми — діточки веселі —
Все бігом, бігом, бігом!
Діти починають бігти по колу.
Тихше, тихше, не спішіть,
Каруселі зупиніть.
Раз-два, раз-два,
Вже закінчилася гра.
Поступово уповільнюючи темп ходьби, учасники зупиняються.
Методичні поради. Стежити за тим, щоб діти дотримувалися ритму й бігали легко.

-Сонце: Які у вас красиві шкарпетки. Давайте з них зробимо промінчики для мого друга сонечка. (Діти викладають шкарпетки до обруча )
А тепер пограємось.
Гра «Збери каштани» (необхідно зібрати каштани пальцями ніг і покласти до обруча).
Назбирала я в торбинку
Жолудів, каштанів свинкам.
Раптом впала ця торбинка –
Покотилося все, та й зникло.
Дітки, швидше все збирайте
Та мені допомагайте!
- Дякуємо тобі. Приходь до нас в гості. Нам час повертатися додому.
-Ходьба звичайна.
-Біг легкий.
-Ходьба звичайна.
-Вправа на дихання.

-Ось ми з вами і повернулися до дитячого садка. Ви були спритними, сильними. Де ми з вами були?


     Конспект відкритого заняття
Ігри з сухим басейном  «Веселкова гра»
                        (за змістом казок, за змістом казок, віршів та потішок 
для дітей раннього віку
   Програмовий зміст: сприяти різнобічному гармонійному розвитку дітей.
·        збагаченню словника завдяки повторенню фольклорних творів та віршованих рядків за вихователем;
·        розвитку – пам’яті, уваги, уяви, творчого мислення.
·        посиленню інтересу до художнього слова завдяки позитивним емоціям, сенсорним відчуттям, імітуванню рухів, сприянню музичного супроводу;
·        активізації емоційно-ціннісного, соціально-морального, мовленнєвого, художньо-естетичного, пізнавального, креативного розвитку,фізичного розвитку(елементи самомасажу);
·        закріпленню певних знань про ознаки предметів, тварин, кольори, форми.
·        зміцненню товариських, дружніх стосунків між дітьми.

                                        ХІД ЗАНЯТТЯ
Привітання з гостями.
-         Сьогодні ми з вами потрапимо в казкову країну. Ви готові? Там багато незвичайного і цікавого.
                    Рухливо-мовленнєва гра .


По стежині, напрямки,
Дружно йдемо залюбки! (йдуть по колу)
Ось місточок перейдемо,
А з доріжки не зійдемо! (йдуть, наче по кладочці)
Не застояться в нас ніжки,
Біжимо уздовж доріжки! (біжать)
Мабуть, надто поспішали,
А тому не помічали,
Що зійшли ми зі стежинки,
Зупинились на хвилинку! (розводять руки, дивуються і зупиняються)
-         Як туту гарно! Гляньте, діти! (милуються)
Колихає вітер віти. (гойдають піднятими руками над головою)
Шишки всі зберем під кленом,
Де ялиночка зелена. (вдають, ніби збирають шишки)
Сонце гріє ручки,личка, (простягають ручки вгору)
Ось до нас летить синичка, (тріпочуть долоньками)
А тепер усі малята
Пострибають, як зайчата. (стрибають)
Ми пройшли чимало пішки,
А тепер спочинем трішки. (відпочивають).
  Ось ми потрапили в казкову країну.
Подивіться кого зустріли. (Таня)
Дівчинка що робить? Плаче.
А чому вона плаче?
А ви хочете їй допомогти?
Підійдіть до басейна, сядьте біля нього.
Давайте допоможемо дівчинці.
Пригадаємо який віршик ви знаєте про дівчинку яка загубила м’ячика.
(На рос. мові. На укр.. мові.)
                « М’ячик»
   Наша Таня гірко плаче, (труть кулачком очі, імітують плач)
   Загубила в річці м’ячик, (перемішують кульки в басейні),
   Таню, люба, цить, не плач, (приставляють вказівний пальчик до губ),
   Не потоне в річці м’яч. (дістають із басейну кульку будь-якого       кольору; у цей момент обговорюють, хто який колір обрав).
Тетянка так зраділа, що ви їй допомогли, що вирішила з вами познайомитися.
Гра «Передай кульку і скажи своє ім’я».
Тетянка буде гратися з нами.
Гра «Якого кольору м’ячик».
Візьміть  м’ячик заданого кольору. Що може бути такого кольору. (Зелене, червоне, біле , сине, жовте).
М’ячик  круглий він легко котиться.
«Вправи під музику з елементами самомасажу».
Слайд або картинка із зображенням яєчка в гнізді.
-         Що це, це яєчко, воно незвичайне, казкове, хто його зніс. «Курочка ряба». Тетянка не знає казочки про «Курочку рябу» давайте їй розкажемо.
                            Гра із сухим басейном
               зі змістом народної казки «Курочка ряба»
Жили-були дід                    (діти повільно і важко стукають кулачками           
                                               по бортикам басейну)
та баба.                              (швидше і легше стукають кулачками
                                             по бортикам басейну)
І була  у них курочка Ряба.  (згинають руки у ліктях, долонями торкаються плечей, імітують змахи крил, проговорюючи: «Куд-ку-дах, куд-ку-дах»).
Знесла курочка яєчко,та не просте, а золоте.
 (дістають із басейну кульку жовтого кольору і крутять її в руці)
Дід його бив-бив, (повільно і важко стукають кулькою по бортиках басейну)
Не розбив. (вказівним пальчиком вільної руки показують жест заперечення)
Баба била його, била
Не розбила (швидше і легше стукають кулькою по бортику басейну,вказівним пальчиком показують жест заперечення і знизують плечима, вдаючи здивування).
А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, упало та й розбилося. (діти кидають свої кульки в басейн, занурюють ручки і граються кульками, перемішуючи їх)
Дід плаче, баба плаче, (труть кулачками очі, імітуючи плач)
А курочка кудкудаче: (імітують змахи крилами, проговорюючи: «Куд-ку-дах, куд-ку-дах»)
-         Не плачте, діду, не плачте, бабо,  (махають вказівним пальчиком вгору-вниз)
Я знесу вам іще яєчко, та не просте, а золоте. (занурюють ручки в басейн і дістають по жовтій кульці).

Тетянка задоволена.
Д/гра «Золоті яєчка».
Діти а погляньте, хто це? (Колобок).
А яку пісеньку він співає?
                           Я по засіку метений,
                           Я на яйцях спечений,
                           Я від баби утік,
                           Я від діда утік,
                           То й від тебе утечу!
Давайте пригадаємо кого зустрічав Колобок в казці. (Зайчика, вовка, ведмедика, лисичку)
Хто його з’їв?  Подивіться теж дід і баба плачуть. Чому? Як ви годуєте?
Давайте допоможемо і спечемо, ще один.
Гра з сухим басейном «Колобок».
Випікаєм колобок,
Колобок,
Випікаєм для діток,
Для діток.          (перемішують кульки)
               Носиком понюхаєм
Пахне колобок!
Ротиком подмухаєм
На його бочок.   (виконують рухи згідно з текстом)

Котим, котим
Колобка,колобка
По травичці
До пенька, до пенька.  (знову мішаємо, котимо)

Ось стрибає
Колобок,колобок,
Щоб вмоститись
На пеньок, на пеньок.

Вихователь: - Діти, погляньте. Ми «прикотили» Колобка в казку. Колобок вже сидить на пеньочку. Веселий, рум’яний, круглий, жовтий. І бабуся з дідусем теж повеселішали. Дідуся і бабуся бажають вам,щоб ви росли веселими, здоровими, розумними, добрими.
 Вже час прощатися з казковими героями і повертатися додому.
Вам сподобалося в казці. Кажемо Тетянці, всім героям «До побачення».
Закрили очі ми в садочку. Що вам сподобалося?


Заняття з пісочної анімації для дітей середньої групи.

Тема: « Морозні візерунки».


Мета: Розвивати тактильнокінестетичну чутливість, дрібну моторику, уяву. Сприяти емоційному розвитку дітей. Формувати впевненість у власних можливостях. Виховувати позитивні риси характеру, бажання здійснювати добрі вчинки.
Матеріал: столи для пісочної анімації, манна крупа.
Вихователь.
 Доброго зимового  ранку, любі діти!
Сьогодні на наше заняття ми запросили гостей. Вони прийшли до вас щоб подивитись які вправні і гарні діти в нашому садку. Давайте привітаємось з ними.
Перша дитина.
Шановні наші гості ,
Ми раді вас стрічати.
Друга дитина.
І настрій наш веселий
Готові дарувати.
Прихід казкового героя. Заходить казковий герой Сніговик (під музику).
Сніговик.
 Доброго ранку діти! Я дізнався, що ви сьогодні будете малювати манною крупою. Це так незвичайно! Вона біла і нагадує мені сніжок з якого я зроблений. Мені б так хотілось, щоб ви мене цьому навчили.
Вихователь. Добре, навчимо. А звідки ти до нас прийшов?
Сніговик.
 Із царства, де живе сама Зима.
Вихователь. Ми знаємо, що Зима справжня чарівниця.
- Діти, як вона прикрасила землю, дерева, річки?
-  Що зима подарувала будинкам?
Сніговик.
-         А хто малює чудові візерунки на вікнах?( Відповіді дітей).
Сніговик.
 Мороз – помічник Зими. Він любить розписувати вікна, дивувати усіх своєю майстерністю.
Вихователь.
А мені його узори нагадують  зимову казку в якій усе сяє кришталевим блиском. Якщо уважно придивитись до малюнка то можна розгадати загадки Мороза. Давайте спробуємо.
Розглядання картин із зображенням морозних візерунків. Милування їхньою красою. Висловити захоплення творчістю природи.
Вихователь.

 На що схожі малюнки? Що вони вам нагадують?
Відповіді дітей.
 Сніжинки, які кружляють в небі.
Підводне царство.
Зимових метеликів над кришталевими квітами.
Морські хвилі.
Зимовий ліс.
Сніговик.
- Давайте уявимо, що ми з вами знаходимось у казковому царстві вічної зими і перетворимось на сніжинки, які кружляють в повітрі.
Вихователь.
- А тепер перетворимось на крижаних метеликів, які літають над сріблястими квітами білосніжних садів.
- Раптом дмухнув вітерець і ми стали пухнастими хмаринками, що пливуть над засніженою землею казкового світу.
Сніговик.
Мені б дуже хотілось, щоб ви теж  прикрасили  скляні віконечка морозними візерунками. Але я розумію, що у вас морозу тут немає, який нам би допоміг, і в кімнаті тепло.
Вихователь.
Не хвилюйся! Подивися, які візерунки я створила. Допомогли мені у цьому манна крупа і мої ручки з пальчиками.
Розглядання картин із зображенням візерунків, які намальовані манною крупою (зразки вихователя).
Вихователь.
Діти, ви хочете зі мною навчитися прикрашати віконечка?
А Сніговикка навчимо? Тоді нам треба перетворитися у майстрів Морозу і підготувати свої пальчики.
Підготовка руки дитини до малювання.
Вихователь. Діти, давайте під музику виконаємо вправи для наших рук і пальчиків.(Музика Сенс-Санс «Лебідь»)
Щоб гарно нам намалювати
Треба ручки і пальчики свої розімяти
(потискують долоньки)
Розігріємо долоньки,
Щоб тепленькі стали,
(труть долоньки одна об одну)
Пальчики свої в кулачки сховали.
А тоді повільно всі їх показали.

Намалюємо сніжинки,
Що спускаються з хмаринки.

І зимовий завиток
Наче змотаний в клубок.

Зробимо теж саме
Обома руками
Будуть наші завитки
Як в Мороза на вікні.

Запросити дітей і Сніговика до спільної творчості.
Вихователь. Подивіться на цей стіл. Він наче скляне віконечко дивиться на нас. Йому так хочеться, щоб ми прикрасили його красивими візерунками. А для цього у нас є помічники наші ручки з пальчиками і манна крупа. Щоб манна крупа нам допомогла треба її зачарувати.
Доброго ранку, манко,
Будь-ласка не лежи
Малювати нам допоможи.
Давайте долонею легенько торкнемось до манки, а тепер обома долоньками. Відчуйте, яка вона м’яка і приємна на дотик. А тепер похлопаємо по ній обома долоньками, поступово розрівнюючи її. Коли вся поверхня скла стане темною, тоді можна творити дива. Приготуйте свій пальчик і він наче чарівна паличка буде створювати візерунки. Поставте пальчик посеред віконечка. Вийшла цяточка. Тоді навколо неї поступово не відриваючи руки малюйте кільця, спочатку менші, а тоді більші. Утворилась спіраль. На що можна перетворити? (на равлика, квіточку, сонечко).
Щоб створити новий візерунок треба поверхню скла очистити долоньками. Тоді розсипати манку.
Діти демонструють прийоми розсипання манки: «манний дощ».
Вихователь.
 Намалюйте сніжинки, які розсиплються по всьому віконечку.
Щоб намалювати щось нове, потрібно очистити поверхню і покрити скло манкою.
Пропоную дітям намалювати самого Сніговика.
Діти малюють Сніговика.   
Вихователь разом з дітьми.
Дякуємо тобі, манко,за те, що ти нам допомогла.
Вихователь. У мене радісний настрій від того, що ви створили таку красу, і показали Сніговику, як можна малювати манною крупою.    А яке у вас самопочуття? Що нового ви дізналися під час сьогоднішнього заняття?
Сніговик. Дякую вам діти, що навчили мене малювати. Мені вже час вирушати. Піду у своє снігове царство, розповім своїм друзям про дива, які відбувалися сьогодні у садочку.

Діти та вихователь прощаються з гостем, ретельно миють руки.


Конспект розваги
«Ми тебе не забудемо, Тарасе!»
в старшій групі

до дня народження Т.Г. Шевченка

Тема :   Ми тебе не забудемо, Тарасе!
 Мета:   закріпити знання дітей про творчість Т.Г. Шевченка, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати любов до книги, бажання читати твори Т.Г. Шевченка.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки з завданням, репродукції картин Т.Г. Шевченка, аудіо запис пісні, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, серветка, клейонка.
  Хід  заняття:
Вихователь:  Хто акровірш прочитає.  

             Про що піде мова - взнає.
Ти мусиш нам слівце назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати,
А хто так оспівав, як він,
Садок вишневий коло хати?
Діти добирають літери й читають слово.
Сьогоднішню бесіду ми  присвячуємо видатному українському поету та художнику Тарасу Григоровичу Шевченку, вклонімося світлій пам'яті поета. Перегорнемо деякі сторінки життя великого Кобзаря, прислухаємося до шевченківської думки та слова.
Читає дитина:
Щовесни, коли тануть сніги,
І на рясті просяє веселка.
Повні сил і живої снаги.
Ми вшановуємо пам'ять Шевченка
 Вихователь:
v На Черкащині, в селі Моринці, у родині селянина-кріпака 9 березня 1814 року народився хлопчик - майбутній великий поет та художник, сіяч розумного, доброго, вічного. (Показ на карті України Черкащини, села Моринці та Шевченкового).
* Поміркуйте, що означає слово «кріпак»? 
(Діти висловлюють свої думки).
  Отже, кріпак - це людина, закріплена за паном, яка на нього працює. Пан міг кріпака продати, купити, виміняти, як річ.
* У селі Кирилівка минули дитячі роки Тараса. В селі збереглася могила його матері. яка ще молодою, знесилена тяжкою працею та нуждою, померла, залишивши осиротілих дітей. На кладовищі – могила батька Григорія Івановича, який не витерпів лихої долі і теж пішов із життя, а діти-сироти «розлізлися межи людьми, мов мишенята». Збереглася в селі хата дяка, в якій вчився малий Тарасик.
* Є в селі музей Тараса Григоровича Шевченка, пам'ятник великому поетові. А Черкащину називають Шевченковим краєм.
Показ ілюстрацій. Могила Т.Г. Шевченка на Тарасовій горі біля Канева.
* Як і заповідав поет, його поховано біля Канева над Дніпром на високій Чернечій горі, яку народ називає Тарасовою. Тут часто можна почути українських народних співців і музикантів, які співають і грають на кобзі(бандурі). Це кобзарі.
- Діти, а що ви знаєте про кобзарів?
* Колись у сиву давнину, ходили по Україні старі люди (часто вони були сліпі), співали про тяжке життя, про героїчні подвиги козаків, сподівання на краще майбутнє. Старець-кобзар - вчитель правди.
* Співаючи, вони грали на старовинному інструменті - кобзі. (Розгляд кобзи). Назва інструменту і дала назву - кобзарі.
Читає дитина:
Ішов кобзар до Києва
Та сів спочивати:
Торбинками обвішаний
Його провожатий.
Мале дитя коло нього
На сонці куняє.
А тим часом кобзар
Ісуса співає.
 Розгляд  репродукції  картини Л.М. Жемчужникова «Кобзар на шляху».
Тарас Григорович не грав на кобзі. не співав пісень по дорогах України, але читаючи його твори, ніби чуєш ніжну, сумну пісню про тяжке життя народу. Та й у нього самого доля була нелегкою.
  Читає дитина:
Йому тринадцятий минав.
Він пас ягнята за селом
І серцем чистим бік пізнав
Біль народу, що був рабом.
Розгляд  репродукції  картини Л.С. Їжакевича «Тарас-пастух».
Вихователь:
У вірші «Мені тринадцятий минало» змальований образ Оксани Коваленко - подруги дитинства Тараса
 Сторінками творчості Т.Г. Шевченка.
 Робота з виставкою книг.
- Діти, у кого дома є «Кобзар»? Не один вірш із цієї збірки знайшов дорогу до вашого серця. Його поетичне слово любить і ненавидить, плаче І сміється, радіє і сумує. Назвавши «Кобзарем» свою першу збірку, Шевченко підкреслив цим народність, волелюбність своєї поезії.
 Пісенність поезії Т. Шевченка.
Пісенність Шевченкової поезії невичерпна. Багато його віршів покладено на музику.
- Діти, які ви знаєте пісні на вірші Т.Г. Шевченка?
Слухання запису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».
     «Зацвіла в долині червона калина».
 Шевченко - художник.
а) Т.Г. Шевченко був не тільки поетом. Він був ще й талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі, офорти (гравюри на металі).
б) Розгляд та обговорення репродукції
Т. Шевченка «Автопортрет» 1840-41 років.
- Хто впізнав людину, яка дивиться на нас із глибини часу?
Це автопортрет Т. Шевченка, який у різні роки їх намалював кілька.       
- Яким ви бачите поета? (Молодим, добрим, розумним)
- Що виражають очі? (Печаль, біль)
- Високе чоло свідчить про глибокий розум.
- Про що думає поет?
Розповідь вихователя:
* Тяжке життя, переслідування, заслання далися взнаки. Здоров'я його було підірване. Боровся з недугою три роки. Помер у Петербурзі 10 березня 1861 року. Згодом Його тіло перевезли в Україну і поховали на Чернечій горі біля міста Канева над Дніпром.
* Із 47 прожитих років йому довелось бути; 24 роки кріпаком, 10 років у неволі, 3,5 роки під наглядом поліції. І тільки 9 років вільною людиною.
* У цьому році минає 201 рік з дня народження славетного сина України Тараса Григоровича Шевченка. Народ пам'ятає про свого Кобзаря, вшановує його пам'ять: ім'ям Шевченка названо парки, театри, вулиці. У нашому місті  також названо його іменем район, бульвар, вулиця. Його ім'я у 1939 році присвоєно Київському державному університету. На майданах  міст і сіл споруджено пам'ятники поету.
* Не лише в Україні вшановують його пам'ять. Пам'ятники нашому Шевченку стоять у далекій Канаді, Угорщині, США, Парагваї, Франції, Аргентині. Вулиці багатьох міст світу теж названо його іменем.
    Читання «Заповіту»
Сьогодні , ми зібралися тут, щоб  вшанувати  пам'ять  великого  Кобзаря. Уся поетична творчість Т.Г. Шевченка захоплює  і  вічно  кличе  до  себе  людей  усіх поколінь.
Експрес-опитування «Незакінчене речення».
* Тарас Григорович дуже часто називав своєю батьківщиною село... (Кирилівку)
* Ще з дитинства були виявлені у Тараса Шевченка здібності до... (малярства)
* У 1840 році Т. Шевченко надрукував поетичну збірку... («Кобзар»)
* Соціальний стан Тараса у дитячі роки... (Кріпак)
 Складання букету Кобзареві. Аплікація.
* Над Дніпром височить пам'ятник-велетень. Не заростають стежки до могили великого Кобзаря, все життя і творчість якого є зразком того, як справжній митець повинен своїм талантом служити народу.
* На Тарасовій могилі у будь-яку пору року свіжі квіти. Ми теж сьогодні склали букет - символ нашої пам'яті, нашої любові й шани, нашої безмірної вдячності.
Спи спокійно, Тарасе!
Нащадки твої
Словом шани
Тебе пом'янули.
І народи Вкраїни
Заповітів твоїх не забули.
Юні друзі! Дорожіть Шевченком. Хочеться вірити, що на вашому шляху завжди будуть Тарасова пристрасть, Тарасова мужність, Тарасове невмируще слово!


Інтегроване заняття з математики, розвитку мовлення, дитячої граматики, математики.
Тема: «Канікули в Простоквашино».



Мета: Закріпити вміння рахувати в межах 10, знання кольорів, назви геометричних фігур вміння порівнювати предмети за висотою, за кількістю, урівнювати кількість предметів двома способами. Визначати знаходження предметів за допомогою понять ліворуч-праворуч. Вчити орієнтуватися на площі, виконувати рухи за визначеним напрямком, користуватися картами-схемами, орієнтуватися в часі. Вчити годинниками. Продовжувати удосконалювати навички робить звуковий аналіз. Викладати малюнок з геометричних фігур. Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пізнавальну активність, дрібну моторику.
Матеріал:
1рибки, цукерки,картки з двома смужками,карта-схема с.Простоквашено, фото д.Федора, Шарика, кота Матроскіна, малюнок годинника, геометричні фігури, карточки для звук. Аналіза.
2 Поштова посилка.
3 Лист д.Федора.
4 Математичні набори.
5 Набор для звук. Аналіза слів.
6 Олівці
7 Мультимедійна система.
8 Екран.
9 Запис музики «Автобус».
Хід заняття.
1)Шановні батьки!Закінчується навчальний рік, закінчується навчання ваших дітей у нашому навчальному закладі. В старшій групі діти навчалися за програмою «Впевнений старт». Заняття яке ви зараз побачите,інтегроване - математика, зв’язне мовлення і грамота, ознайомлення з навколишнім світом. Ви маєте змогу бачити як ваші діти підготовленні до навчання в школі.
2)Вхід дітей – майбутні першокласники. Мета зустрічі. А чи готові ви до школи діти?
3)Сюрпризний момент – «Поштова скринька».
4)Бесіда на тему «Пошта».
5)фото д.Федора, Шарика, кота Матроскіна. Як вони стоять?Хто найвищий? Хто найнижчий? Хто нижче від д.Федора? Хто найвище кота Матроскіна? Хто вище Шарика?
6) «Буває, не буває». Вихователь читає лист. Діти визначають що буває, а що ні.
7) Подарунки для кота Матроскіна і Шарика.
Д\гра «Рибки та цукерки» 4+1=5, 5-1=4
Р\г «Автобус»
8)Д\гра «Будинок д.Федора». Карта – схема
9)Д\гра «Кого ми можемо зустріти в селі». (звуковий аналіз слів).
10) «Виклади зайчика з геометричних фігур».
«Пальчикова гімнастика»
Є в зайчихи 5 малят –
Неслухняних зайченят.
Шарик зайців жде та жде
Раз, два, три…
А решта де?
Повернення до дитячого садка.
Д\гра «Яка цифра зникла на годиннику?», «Годинник».
Підсумок заняття.


Інтегроване заняття
з народознавства та образотворчого мистецтва

(квілінг).
Мета: спонукати дітей виявляти цікавість до звичаїв свого народу; ознайомлювати із національними та народними символами та оберегами українців; формувати національну свідомість дошкільників;виховувати почуття любові до своєї Батьківщини. Ознайомити дітей із нетрадиційним методом аплікації; зацікавити технікою квілінг; розвивати дрібну моторику рук, увагу, творчі здібності, спостережливість.
Хід заняття.
Вихователь – Діти, скажіть у чому ми одягненні?
Діти – У національні костюми.
Вихователь – А чому?
Діти – Бо ми українці.
Вихователь – Діти, відгадайте загадку.
Навесні зацвітає, влітку засмагає
Червоне намисто восени вдягає,
Що не знала би…(калини).
Ми сьогодні з вами продовжуємо знайомитися з символами нашої країни, а саме з рослинним символом нашого народу – калиною.
Я пропоную послухати легенду про калину.
То було дуже давно. В одному селі жила чарівна і привітна дівчина. Звали її Калинкою. Люди любили її за добре серце. Навесні Калинка, як завжди, пішла до лісу. Довгий курний шлях пролягав до нього. Дай, думає, посаджу вздовж шляху якісь рослини. Викопала в гущавині лісу тонюсіньке стебло. Щоб воно прийнялося, Калинка носила воду від своєї хати з криниці і поливала. Деревце прийнялося, і розрісся великий кущ. Іде якось шляхом дідусь. Стомився та й сів під кущем перепочити…Усміхнувся, спасибі тим роботящим рукам, що його посадили!
Тут увесь кущ, немов від сну, стрепенувся. Гульк – і враз кущ укрився білим-білим цвітом. Дивиться дідусь, що воно буде далі? Осипався цвіт. Замість нього – ягоди червоні, як намисто, виблискують. І диво – в кожній ягідці заховано зернятко, схоже на маленьке серце.
Прийшла Калинка до свого улюбленого місця і здивувалася зерняткам, а кущ нахилився до неї і шепоче:»Це на згадку про твоє добре серце. А щоб люди тебе не забули, подаруй мені ім’я своє. Калинко…»
(Вихователь запропоновує роздивитися зернятка калини.)
Вихователь- Великий український поет Т.Г Шевченко теж дуже любив цю рослину й оспівував її у своїх творах. Він вжив слово калина у Кобзарі аж 365 разів. Давайте і ми пригадаємо вірші.
Сонце гріє, вітер виє
З поля на долину,
Над водою гне з вербою
Червону калину.
Защебече соловейко
В лузі на калині
Заспіває козаченько,
Ходя по долині
Тече вода з-під явора
Яром на долину,
Пишається над водою
Червона калина.
 Три явори посадили
Сестри при долині,
А дівчинка заручена –
Червону калину.
Вихователь. Діти, давайте ми з вами на мить перетворемося на маленькі зернятка калини. Теплий промінчик сонця впав на землю і зігрів насіннячко. З насіння з’явилися стеблинки. На стеблинках прокинулися квіти. Ніжаться квіточки калинки на сонці, підставляючи теплу і світлу кожну свою пелюстку, повертаючи свою голівку до сонечка.
(Діти сідають на місця).
Вихователь. У різні пори року калина чарує своєю красою. Навесні зацвітає запашним білим цвітом, нібито наречена у білій сукні. Улітку захищає від спеки. Восени вона палає вечірньою зорею, коли достигають важкі грона. Ягоди калини наливаються цілющім соком і горять як ліхтарики. У кожній ягідці калини заховане зернятко, схоже на маленьке сердечко. Узимку кущ калини особливо гарний. Кругом біліє сніг, а вона гостинно приймає гостей, які прилетіли поласувати червоними соковитими ягідками.
 Вихователь – Давайте пригадаємо приказки та прислів’я про калину.
  • Убралася у плаття біле, як калина в білий цвіт.
  • Пишна та корисна, мов червона калина 
  • Стоїть у дворі дівонька. Як червона калинонька. 
  • Посадиш біля хати калину, будеш мати долю щасливу. 
  • Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте 
Вихователь – Молодці, діти, ви гарно розповідали прислів’я та приказки.
Калину і до столу подавали,
Весільні короваї прикрашали.
Як символ долі і краси,
і чистої дівочої коси.
Її вплітали у вінок дівчата,
Садили кущ калини коло хати.
Очистить і повітря навесні,
І знадобиться у зимові дні.
В українців є ще один символ життя, долі, життєвої сили – це віночок. Прикрасою віночка є кольорові стрічки. Кожна з яких в ньому має своє значення. Я пропоную пограти в гру «Віночок».(Діти бігають навколо обруча зі стрічками,коли музика затихає скручують стрічку і називають що означає колір.)Коричневий – земля, голубий – небо, зелений – трава, жовтий – сонце, червоний – калина, оранжевий – здоров’я.
Рухлива гра «Віночок».
Вихователь Калина супроводжує людину протягом всього життя:
-         Калина – оберіг;
-         Використовують у косметиці,
-         В медицині,
-         В харчовій промисловості,
-         Виготовляють музичні інструменти.
Українці відтворили калину у декоративно-вжитковому мистецтві:
-у вишиванці,
-У розпису посуду,
-у писанкарстві.
Вихователь – Діти, подивіться на цей кущ калини. Як ви гадаєте, чим він відрізняється від інших?
Діти – на ньому немає ягідок.
Вихователь – Я пропоную вам прикрасити цей кущ. А працювати будемо в новій техніці – квілінг. Квілінг – це техніка завертання паперових смужок у роли різної форми. Квілінг прийшов до нас з середньовіччя. Ми спробуємо відтворити нашу калину в техніці квілінг, відтворимо частинку калинової гілочки.
Діти, ми з вами вже виготовили деталі і зараз треба зібрати все разом.
(Самостійна робота дітей).
Вихователь – А поки наші гілочки застигають ми пограємо в гру «Калина»
Танок  «Калинонька»
Діти прикрашають кущ калини.
Вихователь – Калина в Україні символізує духовний потяг до свого рідного краю, до рідної землі, шанування традицій Тож бережіть калину. Дбайте про неї, шануйте її.
-Чи сподобалося вам заняття?
-Як називається техніка з якою ми сьогодні працювали?
-Який рослинний оберіг ми з вами робили?
Бабаченко В.В. 

         Інтегроване заняття з ознайомленням з навколишнім + математика з використанням психогімнастики.
                  «Подорож в чарівні пори року»
                             молодша гр.


Мета : Вчити дітей впізнавати і називати об’єкти живої природи, диференціювати предмети за величиною, зіставляти геометричні фігури одна за одною; збагачувати словниковий запас іменниками : назвами тварин (білка, зайчик); прикметниками на позначення величин , кольорів, характеристик зовнішності (великий-маленький, м’якенька ,пухнаста, оранжева…), закріпити систему сенсорних еталонів – геометричних фігур, назв кольорів (жовтий, червоний, синій,фіолетовий, рожевий, зелений). Розвивати уяву, фантазію, мотивувати стійкий пізнавальний інтерес. Виховувати доброзичливе ставлення дітей до рослинного та тваринного світу, бажання піклуватися про природу,розвивати вміння працювати разом.
Хід заняття.
1 Організаційний момент.



Привітання та мотивація подальшої роботи. (слайд 1)
-         Доброго ранку, любі малята!
Погляньте, як гостей у нас сьогодні багато. Вони завітали, щоб подивитися, як ми з вами навчаємося, та в які ігри граємося. Та ви уважно слухайте мене, давайте покажемо нашим гостям які ми молодці.
-         Доброго ранку, шановні гості! (готовність дітей до заняття, присутність сторонніх, мотивація подальшої роботи).
2 Мотивація.
Сьогодні ми будемо подорожувати, та багато цікавого пізнавати. Подорож у нас буде незвичайна, дуже чарівна та повчальна. Будемо ми грати, нове пізнавати, та нові знання здобувати.
3 Психогімнастика.
Вих.: Любі дітки у мене для вас сюрприз я запрошую вас до подорожі по чарівним порам року. (Слайд 1)
Вих. :Які ви знесете пори року? (зима, весна, літо, осінь)
А яка зараз пора року? (зима) Чому?
 Тому що…(холодно, іде сніг). (Слайд 2 , 3).
Уявимо як свистить завірюха, холодно, а ми станемо на лижі та пішли. (під музику Перший сніг).
А погляньте кого треба відшукати подорожуючи до зими. (слайд зайчик 4)
Нумо шукати . Діти шукають зайчика. Де він заховався? (Під ялинкою)
Ой , біленький, а чому біленький? (тому що зима…)
Зайчик: - Добрий день дітки, а я хочу з вами погратися, тому перетворюю вас на зайчаток. (музика Глінка полька  )
Психогімнастика.
Стрибайте, мої зайчатка, нумо веселіш малятка. (стрибають на обох ногах).
В мене довгі вушка, (показують), і маленький хвостик.
В мене лапки отакі (погладжують ручки),
І міцненькі і прудкі (плескають у долоні).
Діти мені так подобається за вами грати, погляньте які є рукавички у моїх лісових звірів, ой а інша де.
Вих. Не хвилюйся зайчик, зараз знайдемо. Дітки погляньте на свою рукавичку, якого вона кольору. Який малюнок? (музика Полька)
Д\Г «Знайди рукавичку».
Зайчик. Які ж ви всі молодці, всі знайшли  рукавички, тож лапки у моїх звірят не будуть мерзнути. (слайд 6, 7)
Вих. Зайчик, давай складемо рукавички в кошик, щоб вони знову не загубилися.
Зай. Ви такі молодці, та давайте на прощання утворимо завірюху.
Дихальна гімнастика «Здуй сніжинку».  (слайд 8) (Музика завірюха)
Зай. До побачення малята, буду в гості вас чекати.
Вих. – До побачення, зайчик. Після зими, яка пора року наступає? (весна).
Малята, лижі ми вже не беремо, тому що нас чекає весна. Ви відчуваєте, як пригріває сонечко, та теплий вітерець зігріває нас. Уявили, ідемо, ніби переступаємо через квіточки весняні. (пісня Весна) слайд 9, 10
Діти погляньте, що нам весна приготувала. Чарівні вази, але щось не вистачає, чого не вистачає?(квітів). Треба  поставити квіти у вази. На вазі є значок якого кольору повинні бути квіти. Будьте уважні.
Д\г «Збери квіти».  Музика Весна
-         Якого кольору у тебе значок? А квіти?
Вих. Наша подорож триває і  літо нас чекає. (СЛАЙД 12, 13)
 А що ми влітку дуже любимо? (купатися на морі) Давайте уявимо що ми пливемо з вами . (муз. море)
Припливли на острів (слайд острів 14). Ой, а хто там сумує? Це жучок Сонечко. (15)Чому ти сумуєш?
Жук – Розгубилися ми трішки, хочеться до дому. Дітки, нам допоможіть, всі будиночки знайдіть.
Вих. Подивіться навкруги малята, щоб жучкам будинки відшукати. А де саме ви живете жучки?  
Жук – Є у нас на спинці значки, ви на них поглядайте і будиночки шукайте.
Вих. Дітки, перетворимося на  жучків, пожужіть, а що це за значки? (трикутник, квадрат,круг, прямокутник).
Д\г «Допоможи знайти будиночки жучкам» (пісенька « Божья коровка») (слайд 16)
Жук : Дякую вам , малята, що будиночки допомогли відшукати.
Вих. Погляньте і це завдання ми виконали. А що далі нас чекає? (осінь) Уявимо, що настав дощик, і ми швиденько підскоками поспішаємо далі. (Пісня «Осінь») СЛАЙД 17, 18
А хто нас чекає? Треба вам відгадати, кого ми зустрінемо.
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто оченята…
Хто це? Спробуй відгадати.
(Білка)
Дітки, а хто це? (білочка) А в білочки є донечка.(слайд 19)
Д\г «Яка білочка?» Давайте розкажемо, про білочку, яка вона?(пухнаста, м’якенька, руденька, довгий хвостик, маленькі вушка, чорненький носик).
Уявимо, що ми те ж білочки, а де наш хвостик, вушка. (пісенька Білочки)
Білочка Добрий день, малята, хочу з вами я пограти, дуже до дому я поспішаю, мене донечка вдома чекає. Та мені треба зібрати шишки, в великий кошик це мій, а маленький кошик, для донечки. Допоможете мені?
Вих. Так, допоможемо, ми всім допомагаємо. (музика Танок сніжинок)
Д\г «Зберемо шишки» (СЛАЙД  20)
Білочка Дякую вам любі друзі, приходьте до мене в гості ще. (слайд 21)
Вих. Час в дитячий садочок вирушати, та про нашу подорож друзям розповідати.  Як хоровод. . (слайд 22) (Динь –динь детский сад)
Підсумок заняття . (слайд 23)
Ми з вами сьогодні подорожували в чарівні пори року. В яку пору року? Повтори. Що вам запам’яталося?Допомогли зайчику зібрати рукавички, Весні зібрати квіти у вазу, жучкам знайшли будиночки, а білочці зібрати шишки. А де ми зустріли зайчика в якій порі року? (зима) Який був зайчик? (білий) Чому? Вам сподобалося? Ви всі були молодці!
вих. Тихонова М.В.



Заняття з розвитку мовлення з використанням мнемотехніки  

(середня гр)
Тема: "В гостях у Зимоньки"
Мета:
Збагачувати словник дітей на основі знань, уявлень про довкілля. Учити узгоджувати кількісні числівники з іменниками (одна сніжинка, дві сніжинки, три сніжинки, чотири ялинки, п’ять ялинок; одна ялинка, дві ялинки, три ялинки, чотири ялинки, п’ять ялинок); співвідносити слова і рухи. Вчити добирати до заданих слів слова-ознаки та слова – дії....
Розвивати дрібну моторику рук; слухову та зорову увагу; психічні процеси: мислення, пам'ять. Сприяти розвиткові оцінно – контрольної діяльності.
Обладнання: ілюстрації з зображенням пейзажів зими, м’яч, мнемотаблиці до віршів, ялинки та сніжинки по 5шт. на кожну дитину,схема з барабаном, схема для розповіді, велика сніжинка та ялинка
вих. Двойних Н.А.













Заняття з основ безпеки життєдіяльності
для  дітей молодшої групи 
« Поштова посилка для хворих звірят» 

Тема : Поштова посилка для хворих звірят .

Програмний зміст:
Закріпити поняття дітей про небезпечні і безпечні предмети , які оточують нас.
  Сформувати  уявлення про необхідність наявності вітамінів в організмі  людини. Дати знання про мікроби і пояснити якої шкоди вони  приносять людям. Уміти користуватися набутими знаннями в своїй діяльності. Удосконалювати  навички користування предметами особистої гігієни, розвивати логічне мислення, творчу уяву  уміння робити висновки ,розвивати дрібну моторику рук. Підняти емоційний настрій. Розширити словниковий запас дітей. .Виховувати дбайливе ставлення до життя і здоров’я свого та оточуючих людей та бажання вести здоровий спосіб життя .
Матеріал: Диво – дерево  з предметами особистої гігієни  - мило, рушник, гребінець ,зубна паста ,зубна щітка, носовичок, дзеркало, квіти різного кольору іграшки, запальничка, сірники, ножиці, голка, різнокольоровий пластилін ,дощечки для ліплення, поштова посилка, муляжі овочів і фруктів, шкідливі продукти, м’яч, стежина  здоров’я, .серветки, яблука для частування.
Обладнання: мультимедійна система, музичний центр, екран.
Хід заняття :

Вихователь: Діти! Привітайтеся до наших гостей.
Психогімнастика.
Вихователь: Я дуже рада бачити вас усіх сьогодні такими здоровими і красивими
«Вправо, вліво повернись і сусіду посміхнись.

Гра « Квіткова галявина.»
Вихователь:
Подивіться, що росте  на галявині? (Квіти). Які незвичайні квіти,  вони різного кольору.  Підходьте  і  візьміть  квітку того кольору, щоб він збігся з вашим настроєм. (Діти вибирають квіти)
Вихователь: Я рада, що ви всі зірвали яскраві квіти, значить у вас гарний настрій.
 Уявіть, що на небі з'явилася хмаринка, і вам стало сумно. Зобразіть смуток (діти зображують).
 А зараз ви побачили незвичайні квіти і здивувалися. (Діти показують здивування).
У людей настрій дуже часто змінюється. Від чого змінюється настрій, як ви  гадаєте?
Відповіді дітей.
Вихователь: Подивіться – на галявині лежить лист. Мабуть його листоноша загубив. Давайте прочитаємо  від кого і кому цей лист.
«Приїжджайте в Африку скоріше!
І врятуйте швидше
Наших малюків.
У них ангіна,
Скарлатина, холерина,
Дифтерит, апендицит,
Малярія і бронхіт
Приїжджайте в Африку скоріше!»
Вихователь :Шкода  звіряток. Треба їм допомогти! Діти, як ви гадаєте- чому звірята та діти хворіють?
Відповіді дітей.
Вихователь: Африка дуже далеко !
Вихователь: Я пропоную вам відправити в Африку поштову посилку і допомогти хворим звірям. Пригадайте ,коли ви хворієте – який у вас настрій?( Відповіді дітей).  Щоб покращити їм настрій і вони швидше одужали покладемо в посилку іграшки.
Гра «Небезпечні та безпечні предмети»

На столі лежать : іграшки, сірники, запальничка, ножиці, голка. Діти відбирають необхідні предмети і складають в поштову посилку.
Діти сідають.
Знайомство з мікробами.

Звучить гучна сердита музика.
Вихователь:   Звідки ця музика звучить, що там сталося?

Вихователь: Подивіться . Це мікроби, Вони дуже малі, але шкода від них величезна. Мікроби живуть в некип'яченій воді, яка йде з-під крана, в несвіжих продуктах. Якщо людина не чистить зубів, то мікроби селяться у нього в роті. Мікроби дуже люблять пробиратися в організм людини і поселяються там, якщо він їм подобається. А що ж мікробам подобається? Мікроби люблять:
- Сильне охолодження - коли ви перемерзаєте на вулиці і не поспішаєте додому;
- Ослаблення організму. А від чого буває ослаблення? Воно буває від того, що ти відмовляєшся приймати їжу, вітаміни, багато вередуєш. Їжа і вітаміни дають силу твоєму організму, а якщо ти їх не приймаєш, то сили не поповнюються, а зменшуються. А капризи теж шкідливо впливають на організм. Вони послаблюють його, забирають сили.
 Вихователь:  що потрібно для того, щоб ви росли здоровими, щоб у вас були міцні зуби, добре бачили очі і щоб у вас не оселилися мікроби?
Діти: Треба їсти фрукти і овочі.
Вихователь: А ось які ви знаєте фрукти і овочі ви зараз розкажете.

Гра «Овочі - фрукти»
(Діти встають в  коло, називають  овочі,  фрукти по черзі і передають мяч)
Вихователь :Покладіть у посилку овочі і фрукти для хворих малят.
Вихователь: Чому овочі та фрукти корисні для нашого здоров'я ?
Діти: У них багато вітамінів. Для чого потрібні вітаміни?

 «Для чого потрібні вітаміни»
Вихователь: Вітаміни допомагають дітям і дорослим бути міцними і здоровими. Одні вітаміни допомагають дітям рости, інші - очам добре бачити, треті - голові - добре думати, бути розумною. А є вітаміни, які захищають нас від хвороб. - Щоб бути здоровим, розумним, сильним, людина повинна отримувати вітаміни з їжею. Якщо дитина отримує цих вітамінів мало, то він починає часто хворіти, втрачає апетит і погано росте
. А як ви думаєте, в яку пору року ми отримуємо вітамінів найбільше? (Влітку і восени). Чому? (Відповіді дітей)
Вихователь: А в інший час року, щоб люди не відчували браку вітамінів, вітаміни - таблетки продаються в аптеках (показати).
Вихователь :Зараз ми з вами зробимо різнокольорові  корисні вітаміни для хворих звіряток.
Пальчикова гімнастика

Пружну кульку я надую,
Мотузочок прив’яжу.
Ну а потім її здую,
Всім цей фокус покажу.

Показ вихователем виконання роботи.
Діти з пластиліну роблять маленькі кульки і складають у баночку з-під вітамін.
Вихователь :Подаруємо ці вітаміни звіряткам.
(Вкладає у посилку)
А ще щоб не хворіти треба зарядку робити.
Фізхвилинка
Швидко стали по порядку, 
Розпочнем мерщій зарядку. 
Покрутили головою, 
Руки в боки розвели
Й полетіли, попливли.
Ліва, права, ліва, права —
Роблять ніжки наші вправи.
Не лінуйтесь, присідайте, 
Ви здоров'ячко зміцняйте, 
Щоб хвороби оминали,
Смутку й слабкості не знали. 

Вихователь: Молодці! Що ми ще відправим  нашим хворим звірятам?
 Діти разом з вихователем йдуть по стежині здоровя  до незвичайного дерева.

   Гра  «Диво – дерево».
На дереві висять зубні щітки, пасти, гребінець, мило, рушник.
Вихователь:  що це? (Дерево.)
Вихователь: Ви зустрічали такі дерева? (Ні.)
Вихователь: Значить це, яке дерево?
Діти: Це незвичайне дерево.
Вихователь: Відгадайте загадки. А відгадка перед вами на дереві.
Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне.
Ти намилюєш мене.


Всі мікроби змило.
Я – корисне… (мило)

У кожному домі
Є озера прозорі,
Ти на них дивишся –
І сам себе бачиш (дзеркало)

Коли миюсь чи вмиваюсь
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій мякесенький… (рушник)

По голівці ходить –
Волосся в порядок приводить. (гребінець)

Ліг в кишеню і вартую
Плаксі, реві та бруднулі.
Витру вранці струмки сліз
Не забуду і про ніс. (носовичок)

Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна… (щітка)


Будуть зубки здоровеньки
Я почищу їх гарненько
Візьму в руку зубну щітку
Густу і пухнасту
Що крім цього треба дітки?
Ще й і зубну…. (пасту)

Вихователь: Для чого потрібна зубна щітка?
Діти: Щоб чистити зуби.
Вихователь: посміхніться один одному і подивіться, багато у вас зубів? Які ви гарні, коли посміхаєтеся!
Вихователь: Подивіться, який це зуб? (Показує веселий зуб)
Діти: Веселий.
Вихователь: Чому він веселий?
Діти: Він білий, здоровий.
Вихователь показує сумний зуб: А чому цьому зубу сумно?
Діти: У нього дірочка, він хворіє, у нього карієс.
Якщо діти не можуть, то вихователь сам каже, що у зуба карієс.
Вихователь: Для чого потрібні зуби?
Діти: Щоб жувати.
Вихователь: А щоб зуби не боліли, що потрібно робити?
Діти: За ними треба  добре доглядати, чистити.
Вихователь: Для чого треба чистити зуби?
Діти: Щоб зберегти зуби здоровими, білими.
Вихователь: Як ви думаєте, скільки разів на день треба чистити зуби?
Діти: Два рази на день - вранці і ввечері.

Гра « Корисне й шкідливе»
Вихователь показує : морква, яблуко, цукерка ,горішки, чипси, Кола ,молоко.
Вихователь: Як ви гадаєте,  які з цих продуктів корисні для зубів, а які ні?
Діти: Яблуко, морква корисні для зубів.
Вихователь: А цукерка?
Діти: Багато цукерок шкідливі для зубів .Горішки й Кола теж шкідливі для організму.
 Вихователь: Покладем у посилку тільки корисні продукти для хворих звірят і нехай вони швидше одужують. Віддамо посилку Людмилі Сергіївні  і попросимо її відправити по пошті в Африку хворим звірятам.
Вихователь: Я хочу побажати вам, щоб ви були здоровими, веселими, красивими.

 Для вас - вітамінне частування. Помийте руки і до столу.
Підготувала  вихователь
Кулікова О. А.
Конспект інтегрованого заняття
«Подорож у країну братиків-гудзиків»
(математика+сенсорика+аплікація)

середня група


Мета: поглибити знання дітей про призначення ґудзиків, їх різноманітність за розміром, формою, кольором; учити дітей співвідносити число з кількістю, визначати величину, формувати вміння знаходити рівні за кількістю елементів предмети. Розвивати навички зв’язного мовлення дітей, підбирати прикметники до слова «ґудзик», удосконалювати вміння дошкільників відповідати на запитання; розвивати логічне та образне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес до речей, які нас оточують, спостережливість, уважність.
 Бабаченко В.В.










Комментариев нет:

Отправить комментарий