среда, 24 января 2018 г.

Креативність – шлях до успіху


Під таким гаслом працюють педагоги дошкільного відділення КЗЗСЗШІ «Джерело» ЗОР.
В дошкільному віці закладаються основи творчої діяльності дитини:
- розвиток здібностей до задуму і його реалізації;
- уміння комбінувати свої знання і уявлення;
- щире виявленні своїх почуттів.
Сприятливе навколишнє середовище, кваліфікаційний психолого-педагогічний супровід є умовами розвитку креативності дитини.      Неординарний, творчий підхід до розвитку креативних здібностей у дітей – одне із завдань педагогів дошкільного відділення «Джерела».
    З метою підвищення професійної компетенції педагогів, ознайомлення  з сучасними технологіями формування креативності дошкільників у світовій практиці та ефективне застосування методів під час роботи було проведено семінар з проблеми «Розвиток креативності у дітей дошкільного віку».
    Педагоги за круглим столом поділилися досвідом щодо використання у власній творчій лабораторії інноваційних методів навчання та виховання (пісочна терапія, лего-конструювання тощо),  визначили пріоритетні напрямки роботи щодо розвитку креативних здібностей дошкільників.
     Цікавою та продуктивною була інформація вихователя Кулікової О.А. з теми  «Імаготерапія, як засіб розвитку емоційно-образного й виразного зв’язного мовлення дошкільників». Завдяки елементам тренінгового заняття педагоги змогли на практиці відчути, що імаготерапія – це ефективний засіб творчого стимулювання дитини щодо розвитку мовленнєвих навичок.

     Родзинка заходу – запуск повітряних різнокольорових  кульок,  що символізував здійснення оригінальних ідей, творчих задумів, найзаповітніших мрій.

среда, 3 января 2018 г.

Новорічні святкові ранки у малят...




З Новим Роком в добрий часДід Мороз іде до нас,
А до тебе хай завітає
З тим що серце забажає,
Хай принесе тобі у хату,
Щастя й радості багато
Хай здоров’я повний міх
Покладе на твій поріг!

пятница, 1 декабря 2017 г.

Мастер-шефи «Джерела»

  
  У рамках  запланованих заходів з нагоди Міжнародного дня інвалідів у дошкільних групах дітей з вадами слуху Запорізької загальноосвітньої школи-інтернату «Джерело» ЗОР 1 грудня  було проведено заняття-розвага «Мастер-шеф».
Маленькі кухарі під час ігор, конкурсів змагалися за високе звання «Мастер-шеф». Під час заняття діти мали змогу закріпити знання про види посуду, страв та продукти харчування. Розмаїття ігор «Господарі кухні», «Маленькі кухарі», «Супермаркет» дозволило підтримувати інтерес дітей протягом всього заходу та зробило його веселим та захоплюючим святом. А запальний танок «Варись,  кашко»  став справжньою родзинкою розваги.

Дегустацією  самостійно приготовлених смаколиків, відзначенням праці шеф-кухарів вимогливим журі  закінчилося заняття, яке залишило вогник радощів в серцях дітей, батьків, педагогів.
Коваленко О.М.

пятница, 10 ноября 2017 г.

Тиждень безпеки у нашому садку

   

   Безпека – це не просто обсяг засвоєних знань, але й уміння правильно поводитися в різних ситуаціях. Діти можуть опинитися у непередбачуваних ситуаціях на вулиці та вдома, тому педагогічний колектив розуміє що головним завданням дорослих є стимулювання розвитку у дітей самостійності та відповідальності. Через це більше уваги ми приділяємо організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття певних навичок поведінки і досвіду.
    В дошкільних групах пройшов тиждень безпеки, який містив у собі бесіди,  дидактичні гри,  заняття – розваги, екскурсію в медичний кабінет, конкурс дитячих малюнків  «Пожежна безпека» (співпраця дітей і батьків).
    Вихователі продовжували знайомити дітей з правилами безпеки на дорозі;
закріпили знання дітей про деякі небезпечні для життя і здоров’я дітей предмети, з якими діти зустрічаються вдома і на вулиці; закріпили значення вогню в житті людини,  позитивні та негативні наслідки  його використання тощо.

   Колектив сподівається, що систематична робота  з ОБЖД допоможе сформувати у дітей навички безпечного перебування у дорослому складному житті. 
Коваленко О.М.

среда, 8 ноября 2017 г.

Свято "Мій татусь найкращій в світі"

  Батько й мати  – це крила  любові до дитини. Ми знаємо,  що  роль батька у вихованнідонечок і синочків надзвичайно важлива. «Ти найкращий в світі тато!» - такими словами вітали дошкільники «Джерела» своїх татусів.
   07.11.17р. у дошкільному відділенні школи-інтернату «Джерело» відбулося свято за участю батьків «Мій татусь найкращій в світі». Діти разом з вихователями вшанували рідних татусів, які завітали до дитячого садка. Педагоги створили веселу, емоційно-насичену атмосферу у залі, подбали про духовне, емоційне та естетичне збагачення дітей під час свята. Доказом цього було цікаве оформлення зали, українське вбрання дітей¸ дружня та доброзичлива атмосфера заходу.
Дітлахи розпочали свято розповідями та віршами про своїх батьків, лунали пісні, були проведені ігри, в яких приймали участь татусі. Протягом усього заходу простежувались невимушеність, безпосередність особистих проявів не тільки дітей, а й дорослих.На завершення свята усі  отримали подарунки. Спільне переживання святкової події було радісним і пізнавальним для дітей.
Доброзичливе ставлення до дитини, відкритість і участь у її житті, завжди принесуть позитивні результати і зроблять тата і дитину справжніми друзями.  
   
   
Коваленко О.М.
Жилович Л.Б.




четверг, 26 октября 2017 г.

Подорож країною Чарівних ґудзиків



   Ґудзик – тренажер вишуканий та креативний. Він з'являється там,   де є творчі діти та вихователі. Гудзикотерапія надає необмежені можливості для організації інтегрованої діяльності дошкільнят.
   У дошкільному відділенні Запорізької  школи – інтернату «Джерело»  педагоги у своїй роботі також запроваджують метод гудзикотерапії.  Використання великої різноманітності ґудзиків під час корекційних занять та розвивальних ігор дає можливість не тільки ознайомити дітлахів з цим предметом, його призначенням, а й сприяє закріпленню таких понять  як колір, форма, величина. Вправляючись з ґудзиками, у  дитини розвивається координація рухів, посидючість, довільність психічних процесів.
     Інтегроване заняття «Подорож країною Гудзиків - братів» (математика + аплікація, з використанням гудзикотренажерів),  яке було проведене з дітьми середньої дошкільної групи – справжній гімнастичний зал для розуму. Під час подорожі діти побували у «гудзиковій майстерні», де розглянули попередні свої  роботи з ґудзиків; створювали картини  з ґудзиків «Квіти у вазі», «Осіннє дерево». Дітлахи із задоволенням грали, вирішували математичні завдання, робили аплікацію.  Для розвитку навичок самостійності дошкільнят були використані тренажери-застібки,  виготовлені батьками.
Творча неординарна завзятість педагога щодо використання інноваційних методик принесла свої результати: дошкільнята досконало оперують математичними поняттями, використовують у мовленні прикметники, іменники зі зменшено-пестливими суфіксами тощо.
    Тому, ми впевнені: роботу з ґудзиками треба органічно вплітати в освітньо-виховний процес, що дає можливість ефективно організувати роботу з дошкільниками. А також, сприяє розвитку творчого потенціалу дітей, активізації психічних процесів.
Бабаченко В.В.
Коваленко О.М. 

четверг, 12 октября 2017 г.

Семінар-практикум "Сучасні дошкільники. Статеве виховання."




 «Такі різні хлопчики і дівчатка»
Основним джерелом інформації дитини про себе є оточуючі люди, які також допомагають їй усвідомити статеву належність. Наприкінці раннього дитинства відбувається ідентифікація дитиною себе зі статтю. Однак вона ще не знає, яким змістом наповнені слова "хлопчик" і "дівчинка".
Роль дорослого у формуванні психологічних основ статевого виховання дошкільників надзвичайно важлива. Оскільки від правильності побудови виховного процесу залежить статева самоідентифікація, засвоєння ролей чоловіка чи жінки, адекватне ставлення до статевих відмінностей. Провідне значення при цьому має сім'я і найближче оточення дитини, які виробляють стереотипи її поведінки. Тому і  не дивно, що саме питання статевого виховання  розглядалося педагогами дошкільного відділення КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР на семінарі практикумі «Сучасні дошкільники. Статеве виховання». Присутні отримали цікаву інформацію про методи та прийоми морально-статевого виховання дошкільнят з урахування психостатевих особливостей, проявів гендерної чутливості, які призводять до створення педагогічних умов, що допоможуть дітлахам у дошкільний період почуватися комфортно, поступово впоратися з проблемами соціалізації – ідентифікувати себе як хлопчика чи дівчинку, вільного незалежного суб’єкта.
 Практична частина семінару була направлена на формування  вміння педагогів  створювати умови для здійснення статевого виховання дошкільників. Такі вправи  як:  «Асоціація. Характеристика статі», робота з  порівняльною  таблицею «Такі різні хлопчики і дівчатка», розв’язання      проблемних ситуацій, допомогли педагогам краще зрозуміти  поняття       «статева ідентифікація» і «статева диференціація» та виокремити конкретні освітні завдання з вирішення даної проблем.  Досить палким було обговорення  теми «Супергерої та принцеси (як гендерні стереотипи псують життя вашим дітям)».


     Практичним продуктом  семінару  стала розробка рекомендацій педагогам, батькам щодо статевого виховання дошкільнят. Педагогічний колектив сподівається, що ці поради стануть у пригоді всім учасникам навчально-виховного процесу, тому що формування статевої    самосвідомості дітей зумовлено соціокультурними нормами і залежить      від ставлення батьків до дитини, характеру батьківських установок і      прихильності як матері до дитини,  так і дитини до матері,  а також від      виховання її у дошкільному закладі.