Нaстає той час в житті кожної дитини, коли
вона переступає поріг дитячого садка.
Актуальність проблеми aдаптації дітей до
ДНЗ займає в дошкільній педагогіці провідне місце. Це пов'язано з тим, що початок відвідування малюком дитячого садка– це не тільки нові умови життя і діяльності, режиму і
харчування, - а й нові контакти, оточення, нові взаємини, обов'язки. Це дуже
напружений період, який потребує від кожної дитини активних
психологічних і фізичних форм пристосування.
Вихователі дошкільних груп «Джерела» знають, що одним
із завдань адаптаційного періоду є допомога дитині якомога
швидше адаптуватися у новому середовищі,
допомогти малечі відчути себе впевненим, господарем ситуації. Саме тому для
нових вихованців педагоги підготували середовище таким чином, що дітлахи мають
можливість знайомитися з різноманітними предметами, їхніми властивостями,
зрозуміти їхнє значення та розвивати свій словниковий запас. Перші кроки малечі у закладі відзначилися «Святом знайомств». Разом з
батьками малюки мали змогу здійснити першу подорож у цікавий та
різнобарвний світ дитинства у дитячому
садочку. Вихователі створили дружню, зігріту теплом материнської турботи,
атмосферу свята, на якому дітлахи почували себе впевненими, відкритими до
спілкування.
Впродовж всього адаптаційного періоду педагогами групи був проведений цикл ігрових заняття, основними завданнями яких
були: подолання стресових станів у дітей, емоційного та м'язового напруження;
зниження імпульсивності, надмірної рухової активності, тривоги, агресії;
розвиток навичок взаємодії дітей один з одним. Для розвитку мовленнєвої
активності, сприймання, уваги вихователі
протягом дня застосовували елементи театралізованої діяльності:
- показ настільного театру «Теремок»;
- драматизація казки «Як собака курчатка шукала»;
- інсценування потішки «Курочка - Рябушечка»;
- гра - інсценізація «Зваримо з овочів смачний суп».
- показ настільного театру «Теремок»;
- драматизація казки «Як собака курчатка шукала»;
- інсценування потішки «Курочка - Рябушечка»;
- гра - інсценізація «Зваримо з овочів смачний суп».
А використання у роботі педагогами таких прийомів
як: ігри з піском і водою, пальчикові
ігри, елементи сміхотерапії,
психогімнастика, дозволяли
гальмувати негативні емоції малюків.
Дружня взаємодія педагогів та батьків у створенні
позитивного адаптивного середовища для дітей дає свої результати: спостерігається
значне поліпшення показників емоційного благополуччя дітей та бажання
малят відвідувати дитячий садок. Адже,
для педагогів «Джерела» кожна дитина – особливий світ, і пізнати його може той, хто разом
з малюком долучатиметься до його радощів, успіхів, тривог, хто розумітиме його
самого.
Коваленко О.М.
Конограй І.В.
Комментариев нет:
Отправить комментарий