воскресенье, 25 февраля 2024 г.

Міфи про мовлення

Розглянемо найбільш широко відомі міфи, які існують у питанні щодо запуску мовлення у дітей.  Спробуємо їх розвіяти та отримати зерно істини у вирішенні цих питань. Головна відмінність нашого зібраного матеріалу полягає у тому, що увесь фактаж полягає у практичній складовій, яка застосовується нашими вчителями логопедами-дефектологами у КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР під час занять з дітьми.

Міф 1: Дитина сама переросте проблеми з запуском мовленням без допомоги кваліфікованого спеціаліста.

Логопед дошкільних груп при КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР проводить корекційні заняття з дітьми середньої та старшої групи систематично, а з дітьми молодшої групи за потребою батьків, вихователів.

 Ви вірите, що дитина сама "переросте" ці проблеми? Ми знаємо багатьох дітей, які навчаються в школі або закінчили її, але не переросли. Порушення мови може бути маркером інших серйозніших розладів. Наприклад, діти з РАС не звертаються з промовою до дорослих у 2 роки — вони лише повторюють слова, але не адресують їх людям. Ці та інші ознаки краще не пропускати, а звертатися до фахівця. 

Дитина може “перерости” проблеми з мовленням, але гірше від занять не стане. Тим більше спочатку логопед проводить діагностику, визначає рівень порушень і лише потім складає програму та графік занять. Тому завжди краще звернутися завчасно до логопеда, щоб не пропустити важливий період по запуску мови вашої дитини.

Міф 2. Дитина не говорить через коротку вуздечку.

    Навіть коли вуздечка дуже коротка, це може вплинути на вимову лише деяких звуків, але точно це не буде причиною затримки чи відсутності мовлення (спробуйте говорити, притиснувши язик до низу і не рухаючи ним).

Міф 3. Дитина лінується говорити.

Може бути, що в дитини немає мотивації говорити або знижена пізнавальна активність, але це далеко не "лінивість". І з цими причинами потрібно працювати.

Міф 4.  Звертатись до логопеда можна з 4-ох років.

     Насправді, логопеди працюють з дітьми від народження. І багато мовленнєвих проблем потребують раннього втручання. Проте, якщо в дитини є порушення лише з вимовою певних звуків, тоді так, їй справді варто відвідувати логопеда після 4-ох, оскільки до цього часу формується правильна вимова звуків (а якщо говорити про звук Р - то можна чекати і до 5,5-6років).

 Взагалі, до 5 років мовлення дитини вже майже сформоване — логопеду легше виправити порушення в більш ранньому віці. Мовлення розвивається в декілька етапів, і на кожному є свої норми. У півроку дитина має лепетати, а близько року з’являються перші слова. Якщо батькам здається, що дитина відстає від норм, краще звернутися до логопеда. Він проведе діагностику, зрозуміє, наскільки порушення серйозне і чи потрібно з ним працювати.

Міф 5: Проблеми з мовленням у дітей від того, що батьки з ними “сюсюкають”.

Немовлята більше уваги приділяють “тонким”, високим голосам, перебільшеним вираженням жестів та міміки. Дітям до року важливіші ритм, часте повторення одних і тих же слів. Це допомагає дітям розрізняти людей, об"єкти. Тому з дітьми можна і потрібно комунікувати у різних формах, адже це є запорукою запуску мовлення.

На думку спеціалістів дошкільних груп КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР вище описанні факти є найбільш розповсюдженими у повсякденному ставленні батьків щодо запуску мовлення у своїх дітей, тому варто завжди звертатися до кваліфікованих спеціалістів, які зможуть правильно дати оцінку формуванню та розвитку мовлення у вашої дитини, щоб у випадку певних проблем їх можна було б вчасно виявити і виправити.

 В. Мовчан 




Комментариев нет:

Отправить комментарий