Дитячий садок – осередок для сталого розвитку
Підґрунтям для формування
свідомого та відповідального ставлення до власної поведінки, стилю життя,
готовності до ефективної взаємодії є природна активність дітей, їх бажання
брати участь у спільній справі, небайдужість до чужої біди. Діти залюбки долучаються до спільної діяльності,
особливо, коли вона дає їм можливість відчути власну значимість, виявити
самостійність у вирішенні проблеми. А через дітей і їхні батьки та самі
педагоги оволодівають життєво важливими навичками екологічно-, економічно- й
соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування
суспільства, що передбачає комфортне існування людей сьогодні, дбаючи і про
таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Саме тому тема «Освіта для сталого розвитку» і стала провідною при
проведенні одного із педагогічних семінарів-практикумів дошкільних груп школи-інтернату «Джерело». Захід пройшов
під гаслом «Зміни потрібно починати з себе!» Адже саме від того як розуміють
сучасні педагоги провідну ідею сталого розвитку, як реалізовують завдання щодо
формування у дитини певної системи цінностей, яка багато в чому визначить його
вчинки і дії в майбутньому, залежить результат – засвоєння дітьми, (а
через дітей і їхніми батьками) надзвичайно важливих навичок екологічно-,
економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та
існування суспільства стійкого благополуччя, суспільства, яке засобами
комфортного існування сьогодні з любов’ю створює таке ж комфортне майбутнє для
наступних поколінь.

Тренінгові вправи, дискусії за круглим столом, консультативні поради вихователя-методиста
Коваленко О.М., які входили до теоретичної частини семінару-практикуму,
допомогли педагогам розширити свій світогляд з визначеної проблеми, виокремити
сучасні новітні технології щодо формування моделі поведінки для
сталого розвитку у дошкільнят.
Під час роботи семінару вихователі Кучеренко А.В., Кулікова О.А, Бабаченко В.В. презентували авторські
дидактичні ігри та вправи «Розумні покупки», «Світ без сміття», «Що корисне я
можу зробити для планети?», які у подальшому будуть використовуватися
педагогами закладу.

Захоплюючою була практична частина семінару-практикуму.
Обмін напрацьованим досвідом педагогів
нагадував марафон безмежних ідей, творчості, зацікавленості, дружньої
співпраці всіх учасників освітнього процесу. Під час знайомства з досвідом
роботи педагогів кожної групи наочно було видно як за допомогою різних форм
роботи вихователів відбувається свідома зміна дітьми власних моделей поведінки
і звичок. Вихователі середніх груп для дітей з порушеннями опорно-рухового
апарату, з тяжкими порушеннями мовлення
презентували виготовлені власноруч дидактичні матеріали з використанням
покидькового матеріалу, паперу, дисків. Вихователі старших груп для дітей з
порушеннями опорно-рухового апарату познайомили присутніх з сюжетно-рольовими
іграми, які вони проводять зі своїми вихованцями. І музичний керівник не
залишився осторонь. Вона теж поділилася своїми наробками: музично-дидактичні ігри
зі сталого розвитку дошкільників. Цікавим досвідом презентували педагоги, які працюють з дітьми з порушеннями
слуху. Враховуючи особливості сприйняття інформації дітьми з порушеннями слуху, педагоги
розробили схеми для організації роботи з дітьми щодо бережного використання
води та природних ресурсів.

Ми вважаємо, що
глибоке розуміння значущості
освіти сталого розвитку дітей дошкільного віку, творча та повсякденна праця
педагогів сприятиме формуванню у
дошкільнят навичок екологічної, соціально доцільної поведінки, без чого
неможливе створення та існування благополуччя суспільства...
Коваленко О.М.
Конограй І.В.
Комментариев нет:
Отправить комментарий