понедельник, 25 ноября 2019 г.

Дитячий садок – осередок для сталого розвитку

Підґрунтям для формування свідомого та відповідального ставлення до власної поведінки, стилю життя, готовності до ефективної взаємодії є природна активність дітей, їх бажання брати участь у спільній справі, небайдужість до чужої біди. Діти залюбки долучаються до спільної діяльності, особливо, коли вона дає їм можливість відчути власну значимість, виявити самостійність у вирішенні проблеми. А через дітей і їхні батьки та самі педагоги оволодівають життєво важливими навичками екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та  існування суспільства, що передбачає комфортне існування людей сьогодні, дбаючи і про таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Саме тому тема «Освіта для сталого розвитку» і стала провідною при проведенні одного із педагогічних семінарів-практикумів дошкільних груп  школи-інтернату «Джерело».  Захід  пройшов під гаслом «Зміни потрібно починати з себе!» Адже саме від того як розуміють сучасні педагоги провідну  ідею сталого розвитку, як реалізовують завдання щодо формування у дитини певної системи цінностей, яка багато в чому визначить його вчинки і дії в майбутньому, залежить результат – засвоєння дітьми, (а через дітей і їхніми батьками) надзвичайно важливих навичок екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування суспільства стійкого благополуччя, суспільства, яке засобами комфортного існування сьогодні з любов’ю створює таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Тренінгові вправи, дискусії за круглим столом,  консультативні поради вихователя-методиста Коваленко О.М., які входили до теоретичної частини семінару-практикуму, допомогли педагогам розширити свій світогляд з визначеної проблеми, виокремити сучасні новітні технології щодо формування моделі поведінки для сталого розвитку у дошкільнят. Під час роботи семінару вихователі Кучеренко А.В., Кулікова  О.А, Бабаченко В.В. презентували авторські дидактичні ігри та вправи «Розумні покупки», «Світ без сміття», «Що корисне я можу зробити для планети?», які у подальшому будуть використовуватися педагогами закладу.
Захоплюючою була практична частина семінару-практикуму. Обмін напрацьованим досвідом педагогів  нагадував марафон безмежних ідей, творчості, зацікавленості, дружньої співпраці всіх учасників освітнього процесу. Під час знайомства з досвідом роботи педагогів кожної групи наочно було видно як за допомогою різних форм роботи вихователів відбувається свідома зміна дітьми власних моделей поведінки і звичок. Вихователі середніх груп для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, з тяжкими порушеннями мовлення  презентували виготовлені власноруч дидактичні матеріали з використанням покидькового матеріалу, паперу, дисків. Вихователі старших груп для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату познайомили присутніх з сюжетно-рольовими іграми, які вони проводять зі своїми вихованцями. І музичний керівник не залишився осторонь. Вона теж поділилася своїми наробками: музично-дидактичні ігри зі сталого розвитку дошкільників. Цікавим досвідом презентували  педагоги, які працюють з дітьми з порушеннями слуху. Враховуючи особливості сприйняття інформації  дітьми з порушеннями слуху, педагоги розробили схеми для організації роботи з дітьми щодо бережного використання води та природних ресурсів.

   Ми вважаємо,  що  глибоке розуміння  значущості освіти сталого розвитку дітей дошкільного віку, творча та повсякденна праця педагогів сприятиме формуванню  у дошкільнят навичок екологічної, соціально доцільної поведінки, без чого неможливе створення та існування благополуччя суспільства...
Коваленко О.М.
Конограй І.В. 









Комментариев нет:

Отправить комментарий