Зображувальна діяльність має надзвичайно важливе значення для всебічного розвитку особистості. В процесі створення зображення у дитини формуються такі якості, як спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак та, звичайно, творчі здібності. Малюючи, дитина виражає власний емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу. Доступними для свого віку засобами малюк самостійно створює прекрасне і вчиться бачити прекрасне в оточуючому її світі. В.А.Сухомлинський наголошував: «Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки-струмочки, які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина». Під час виконання роботи із зображувальної діяльності дитина постійно тренує рухи пальців рук. Вченими доведено, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбуваються під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. Тому робота із зображувальної діяльності з дітьми дошкільного віку є надзвичайно актуальна. Наше завдання – мотивувати дошкільників до створення прекрасного своїми руками. В цьому допоможе нестандартний підхід у методиці навчання навичкам та прийомам малювання, зокрема, нетрадиційними техніками.
В
умовах воєнного стану була організована спільна робота батьків, дітей і
педагогів. Вихованці мали змогу спробувати використати різні техніки малювання:
ватні палички, поролон, кисті різної жорсткості, патичок, зворотна сторона
олівця, ватна паличка, малювання пальчиками і долонькою.
Під час такої діяльності діти були зацікавлені, виникло бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликали у дітей безліч позитивних емоцій, відкрили можливість використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Дошкільники отримали знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів. Вони вчились створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі малюнки були привабливими, виразними, емоційними.
Навчившись виражати свої почуття на папері (і не тільки), дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором’язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії. Важливо, що кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей. Нетрадиційні техніки малювання і художня творчість допомагають дітям розкрити свою особистість, індивідуальність та неповторність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий