четверг, 13 февраля 2020 г.

Дошкільнята «Джерела» учасники передачі «Смачно і корисно»

Дитина пізнає світ за допомогою органів чуття через безпосередній контакт з навколишнім середовищем. Подразнення аналізаторів стимулює активність мислення. Що різноманітніше середовище, що більш насичене сенсорними еталонами, то більше імпульсів для роботи мозку воно дає. Тож ми маємо постійно оновлювати і збагачувати простір навколо маляти, як у дитсадку, так і вдома. Багато цікавих можливостей для цього пропонує кулінарія.
Вихователі  старшої дошкільної  групи «Золотий ключик» підхопили цікаву ідею та почали цикл  кулінарних занять  на тему: «Смачно і корисно», під час яких вихованці розкривають секрети корисної їжі,  діти розробляють меню страв на кожен день, створюють кулінарні корисні шедеври.
  Ось і сьогодні дошкільнята завітали до «студії» кулінарної передачі, під час якої  самостійно готували смачні та корисні цукерки з сухофруктів та горіхів. Заняття містило дидактичні  ігри:  «Розбери посуд за матеріалом», «Відгадай професію»,  «Вгадай за описом», де діти мали змогу закріпити знання про професії; матеріал, з якого роблять посуд; назви сухофруктів. Проведена сюжетно-рольова гра «Магазин»   підтримала інтерес дітей до теми, дала змогу збагатити соціально-ігровий досвід дітей та розширити їхній словниковий запас. Наприкінці заняття вихователь Коваленко А.О. провела чайну церемонію, де дошкільнята мали змогу самостійно приготувати чарівний чай, який виконує всі бажання та поласувати приготовленими власноруч цукерками.  А  квітка чаю з Індії, яка розквітла на очах дітей, викликала шквал емоцій у дітлахів.
Також маленькі кулінари випробували себе у ролі майстер-шефів, кваліфіковано провели майстр-клас по виготовленню смаколиків для всіх присутніх педагогів.
Приготування та інші завдання дуже сподобались усім учасникам, які вдало впоралися з усіма завданнями. Заняття вийшло насиченим та незвичайним!

Кулінарний процес не лише дарує дітям позитивні емоції, а й сприяє їх всебічному розвитку. З огляду на все вищесказане кулінарне заняття з його розмаїттям предметів, матеріалів, продуктів, запахів і смаків можна вважати справжнім «сенсорним центром» – базою для  розвитку мислення, підвищенням пізнавальної активності дитини.
Коваленко А.О.
Коваленко О.М.











среда, 5 февраля 2020 г.

Незвичайна фізкультурна подорож «В пошуках Колобка»

       Подорож – це вид діяльності, який завжди захоплює малюків.  А подорожі,  метою яких є підвищення рухової та мовленнєвої  активності дошкільнят, не тільки    формують позитивну мотивацію  до занять фізичною культурою, а й сприяють всебічному гармонійному розвитку дитини.
      4 лютого  вихованці молодшої групи для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату КЗ «ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР разом з вихователем Бабаченко В.В.  вирушили у пригодницьку сюжетну  подорож « В пошуках Колобка». Сюжетне  заняття  з фізичної культури,  перетворилося у справжнє театральне дійство,  завдяки застосуванню елементів   пальчикової гімнастики, точкового масажу, дихальної гімнастики, цікавому  музичному супровіду, високої рухової активності, використанню сучасного фізичного обладнання.
        На занятті чітко простежувався зв’язок між розвитком мовлення і формуванням рухів. Адже рухова активність дитини тісно пов’язана з розвитком мовлення: чим вище рухова активність дитини, тим інтенсивніше розвивається її мовлення. Ритм мовлення, особливо віршів, прислів’їв, які використовувалися на занятті сприяли розвитку координації загальної і  довільної моторики. За допомогою віршованих текстів педагог відпрацьовував правильний темп мовлення, ритм дихання, розвивав мовленнєвий слух, мовленнєву пам’ять. Віршована форма  заняття, яку застосував вихователь, приваблювала дітей своєї жвавістю, емоційністю, без спеціальних установ налаштовувала  малюків на гру. Шукаючи Колобка дошкільнята весело долали всі перешкоди: перетинали річку через ортопедичній місточок, блукали в лабіринтах  з казковими героями, «пірнали» у річку зі скель – гімнастичних лав, переконували  героїв казки щодня займатися фізкультурою. Бадьорі, життєрадісні малюки досягли мети своєї подорожі. І отримали від вдячної бабусі смачні смаколики.

        Педагоги «Джерела», застосовуючи на заняттях різні форми навчання,  неодноразово доводять, що гра-подорож має велике значення в задоволенні дитячої потреби пізнання світу, входячи в психічний і фізичний світ особистості з перших днів народження і розвитку дитини, а також має потужні можливості комплексно організувати фізкультурно-оздоровчу діяльність  дошкільників. Тому фахівці дошкільних груп школи-інтернату продовжувати пошук шляхів модернізації фізичного виховання задля  забезпечення всебічного розвитку дітей на основі збереження та примноження їх здоров’я.
Бабаченко В.В., Коваленко О.М.
Конограй І.В. 










понедельник, 27 января 2020 г.

Шляхи підвищення творчої майстерності педагогів «Джерела»

     Період дошкільного віку – це серйозний і важливий етап психічного й фізичного розвитку малюка. Саме у цей  період закладається фундамент інтелектуальних та  творчих здібностей, креативного мислення дитини. Всебічний розвиток малюка залежить від умов та створення розвиваючого  освітнього простору, який спонукає дитину мислити вільно, творчо, втілювати свої ідеї у життя. На створення такого середовища направлена фахова робота  сучасних педагогів дошкільних груп школи-інтернату «Джерело», які чітко усвідомлюють цінності освіти  та виховання, здатні до розуміння і сприйняття різних думок, напрямів, течій, творчо втілюють нові ідеї.
   24 січня черговою сходинкою підвищенням рівня педагогічної майстерності вихователів дошкільних груп  стала  участь фахівців  у  семінарі-практикумі «Сучасний підхід до організації виховання та розвитку дошкільників».
   Під час семінару педагоги мали змогу підвищити  свій фаховий рівень та поглибили свої знання з питання «Використання у роботі з дошкільниками нетрадиційних засобів діяльності для  розвитку творчих здібностей», суть яких розкрила вихователь-методист Коваленко О.М., вихователь Кучеренко А.В. розкрила секрети створення та ефективного застосування у роботі лепбуків та лепбоксів. Власними доробками та методичними рекомендаціями щодо використання такого виду роботи як кулінарні заняття поділилася з колегами педагог-початківець Коваленко А.О., яка ефективно застосовує таку форму роботи  з дошкільниками.
  Практична частина семінару-практикуму зібрала необхідний для вихователів матеріал щодо проведення роботи з дітьми, користуючись сучасними методами. А саме:
·        авторські презентації по проведенню кольорових тижнів у дитячому садку;
·        перегляд кулінарного заняття;
·        створення  педагогами різнотематичних лепбуків та лепбоксів.      
 До семінару було залучено  батьків вихованців. З метою залучання батьків до спільній освітньої діяльності,  формування у дітей духовно-ціннісних орієнтирів і розвитку пізнавальної активності й самостійності дошкільників  батьківській громаді запропонували  прийняти участь у конкурсі «Найкраще сімейне селфі» та акції «Розвивальне середовище дітям». Із задоволенням та творчим натхненням упродовж тижня батьки усіх дошкільних груп приймали участь у конкурсі та акції.     Підсумком акції стане конкурс «Найкращий лепбук дитячого садка», під час, якого за результатами незалежного голосування, будуть визначенні переможці та найактивніші учасники.

 Спільна діяльність педагогів і батьків, креативна робота вихователів під час семінару стала підтримкою ділового тонусу освітян «Джерела», відкриттям шляху для пошуку, ініціативи, творчості. Педагоги дошкільних груп закладу своєю діяльність ще раз довели, що щоденний робочий процес можливо зробити радісним і ефективним для всіх його учасників.
Коваленко О.М.
Конограй І.В.








вторник, 17 декабря 2019 г.

Дошкільнята «Джерела» розкривають таємниці води

На сьогоднішній день модернізація освіти  потребує нових технологій навчання дітей дошкільного віку, орієнтуючи педагогів на використання у своїй діяльності більш ефективних форм і методів, щодо зволяють будувати педагогічний процесс на основі розвивального навчання. Однією з таких технологій є дитяче експериментування, що дає можливість формувати у дітей реальні уявлення про різноманітні сторони досліджуваного об’єкта, про його взаємини з іншимиоб’єктами і з середовищем існування.
Результатом впровадження експерементально-дослідницької діяльності в освітній процес дошкільними групами КЗ ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР стало проведення 12.12.2019р. заняття-розваги з дітьми з порушеннями слуху «Диво-дивне, дивина – це водичка, рідина».
Під час заходу вихователями були створені атмосфера зацікавленості та  чуда, оптимальні умови для прояву пізнавальної активності всіх дітей і  кожного вихованця зокрема. Педагоги при підготовці заняття  урахували інтереси, попередній досвід, рівень розвитку інтелектуальної, комунікативної та морально-вольвої сфери вихованців. Діти перетворилися на справжніх чарівників-дослідників, які працювали разом у лабораторії з головним персонажем – Всезнамусом. Малюки мали змогу не тільки спостерігати за дослідами, а самостійно проводити їх, переконуючись на власному досвіді, що вода має різні стани, різну температуру, вміє підніматися угору, є розчинником. З захопленням дошкільники експериментували з різними предметами, зясовуючи тонуть вони чи плавають. Діти використовували свій чуттєвий досвід, самостійно аналізували результати, робили висновки, пізнавали сутність того чи іншого явища, а дорослі допомагали ретельно обстежувати та коментувати, те, що відбувається.











     Під час розваги вирішувалось одне з найважливіших завдань сьогодення – формування у дітей екологічної свідомості, екологічно правильної поведінки у природному середовищі. Апогеєм свята, що викликало шквал емоцій та радощів, стало виготовлення окремо кожною дитиною мильних бульбашок, які після гри з ними діти залишили собі на згадку про ще одне незабутнє свято.

 Бесєдіна О.І.
Коваленко О.М.












среда, 4 декабря 2019 г.

Світ в об’єктиві – захоплення джерелят.

Майже щодня, самі того не усвідомлюючи, ми використовуємо можливості фототерапії: коли робимо серію знімків, шукаємо найкращій ракурс, досліджуємо простір навколо себе, моделюємо «картинку» свого життя; коли оприлюднюємо фотографії про поїздки, події, свої враження в соцмережах, створюючи власну історію – веселу, романтичну або авантюрну; коли позуємо перед камерою, створюючи певний образ і настрій; коли переглядаємо старі сімейні альбоми, встановлюючи зв’язок з історією свого роду і сім’ї.
Багато хто навіть і не уявляє, що робота з фотографією- це один із видів арттерапії. Адже метод фототерапії (лікування фотографією) – це широка галузь, яка працює з однією з форм візуального мистецтва – фотографією і застосовується для лікування депресій, страхів, виявлення особливостей сімейних стосунків, проблем, а також для гармонізації та розвитку особистості, збагачення життєвого досвіду дитини.
«Так чому ж не використовувати цей метод у роботі з дошкільнятами?» - задалися питанням педагоги «Джерела». Результатом впровадження у педагогічну діяльність вихователів дошкільних груп для дітей з порушеннями слуху, порушеннями опорно-рухового апарату стали виготовлення фотокалажів на різні тематики «Мої друзі», «Родинні традиції», «Мої мрії» тощо.
4 грудня 2019 року вихованці середньої дошкільної групи «Ромашка» разом з вихователем Куліковою Оленою Анатоліївною  презентували роботу власної фотомайстерні  «Чудесна фотостудія».
Актуальність цього креативного заняття полягала в тому, що дитина за допомогою фотографії змогла осягнути самого себе і усвідомити свою цінність і цінність впливу на оточуючих, намагалися знайти своє власне «Я», яке росте та розвивається. Методи фототерапії допомогли дітям вільно говорити, висловлювати свої думки і почуття, приймати рішення, визнавати і приймати самого себе та інших. 
Вихователь Кулікова Олена Анатоліївна завдяки використанню прийомів фототерапії  на занятті формувала у дітей уявлення про користь технічних засобів, їхнє призначення, закріпилазнання вихованців про основні емоції, уміння їх розпізнавати, сформувала навички покращення настрою свого та оточення, вміння спілкуватися з однолітками, висловлювати свої почуття, використовуючи різноманітні атрибути для створення фотопортрета. Дітям було цікаво і весело перевтілюватися в мушкетерів, музикантів, казкових героїв, східних красунь…  А розкрив секрети роботи з фотографією гість закладу,  справжній фахівець своєї справи – фотохудожник Маракіна Ксенія Андріївна.
Бадьорий настрій, гомінка праця, шквал позитивних дитячих емоцій панували  у фотомайстерні.

Зробити навчання цікавим, мотивувати дітей до пізнання оточуючого – це не так важко. Треба лише мати бажання, знати що цікаво сучасній малечі, занурити у світ гаджетів з користю для їхнього розвитку, дати їм можливість усвідомити, що вони все можуть.
Кулікова О.А.
Конограй І.В.









понедельник, 25 ноября 2019 г.

Дитячий садок – осередок для сталого розвитку

Підґрунтям для формування свідомого та відповідального ставлення до власної поведінки, стилю життя, готовності до ефективної взаємодії є природна активність дітей, їх бажання брати участь у спільній справі, небайдужість до чужої біди. Діти залюбки долучаються до спільної діяльності, особливо, коли вона дає їм можливість відчути власну значимість, виявити самостійність у вирішенні проблеми. А через дітей і їхні батьки та самі педагоги оволодівають життєво важливими навичками екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та  існування суспільства, що передбачає комфортне існування людей сьогодні, дбаючи і про таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Саме тому тема «Освіта для сталого розвитку» і стала провідною при проведенні одного із педагогічних семінарів-практикумів дошкільних груп  школи-інтернату «Джерело».  Захід  пройшов під гаслом «Зміни потрібно починати з себе!» Адже саме від того як розуміють сучасні педагоги провідну  ідею сталого розвитку, як реалізовують завдання щодо формування у дитини певної системи цінностей, яка багато в чому визначить його вчинки і дії в майбутньому, залежить результат – засвоєння дітьми, (а через дітей і їхніми батьками) надзвичайно важливих навичок екологічно-, економічно- й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування суспільства стійкого благополуччя, суспільства, яке засобами комфортного існування сьогодні з любов’ю створює таке ж комфортне майбутнє для наступних поколінь.
Тренінгові вправи, дискусії за круглим столом,  консультативні поради вихователя-методиста Коваленко О.М., які входили до теоретичної частини семінару-практикуму, допомогли педагогам розширити свій світогляд з визначеної проблеми, виокремити сучасні новітні технології щодо формування моделі поведінки для сталого розвитку у дошкільнят. Під час роботи семінару вихователі Кучеренко А.В., Кулікова  О.А, Бабаченко В.В. презентували авторські дидактичні ігри та вправи «Розумні покупки», «Світ без сміття», «Що корисне я можу зробити для планети?», які у подальшому будуть використовуватися педагогами закладу.
Захоплюючою була практична частина семінару-практикуму. Обмін напрацьованим досвідом педагогів  нагадував марафон безмежних ідей, творчості, зацікавленості, дружньої співпраці всіх учасників освітнього процесу. Під час знайомства з досвідом роботи педагогів кожної групи наочно було видно як за допомогою різних форм роботи вихователів відбувається свідома зміна дітьми власних моделей поведінки і звичок. Вихователі середніх груп для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, з тяжкими порушеннями мовлення  презентували виготовлені власноруч дидактичні матеріали з використанням покидькового матеріалу, паперу, дисків. Вихователі старших груп для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату познайомили присутніх з сюжетно-рольовими іграми, які вони проводять зі своїми вихованцями. І музичний керівник не залишився осторонь. Вона теж поділилася своїми наробками: музично-дидактичні ігри зі сталого розвитку дошкільників. Цікавим досвідом презентували  педагоги, які працюють з дітьми з порушеннями слуху. Враховуючи особливості сприйняття інформації  дітьми з порушеннями слуху, педагоги розробили схеми для організації роботи з дітьми щодо бережного використання води та природних ресурсів.

   Ми вважаємо,  що  глибоке розуміння  значущості освіти сталого розвитку дітей дошкільного віку, творча та повсякденна праця педагогів сприятиме формуванню  у дошкільнят навичок екологічної, соціально доцільної поведінки, без чого неможливе створення та існування благополуччя суспільства...
Коваленко О.М.
Конограй І.В.