вторник, 27 апреля 2021 г.

Мандрівка дошкільнят «Джерела» до фінансового світу

 

 «Фінансове виховання дитини розпочинається не тоді, коли Ви вперше даєте їй кишенькові гроші, а значно раніше» – говорять спеціалісти із фінансової грамотності. Коли саме варто почати розповідати дітям про гроші? Чому це важливо? З яких тем потрібно стартувати? Як допомогти дітям старшого віку стати фінансово незалежними? 

Реалізуючи напрям «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність» Базового компоненту,  педагоги дошкільних груп школи-інтернату «Джерело» фахово працюють над формуванням соціальної компетентності й навичок соціальної та фінансової грамотності у дошкільників.

    Педагоги  закладу чітко усвідомлюють, що формуванню розуміння багатьох економічних понять, розвитку пізнавального інтересу до економіки, створенню позитивної мотивації до її вивчення у значній мірі сприяє організація цікавих, ефективних, дієвих і значущих для дитини та саморозвитку особистості, прояву його «Я» сприяють різні види діяльності: дидактичні ігри, сюжетно-рольові ігри, інтелектуальні ігри-розваги, тематичні заняття, ігри-подорожі, дослідницька діяльність, читання казок, бесід на морально-етичні теми, зустрічі з цікавими людьми, вечори, що дає змогу вихователю проявити творчість, індивідуальність і в той же час, що особливо важливо, зробити процес пізнання економіки цікавим, доступним.

     Адже поєднання навчальної, ігрової та реальної діяльності найбільш ефективне для засвоєння дошкільнятами складних економічних понять.

 
   З метою формування у дітей економічне мислення
вихователь старшої дошкільної групи Кулікова Олена Анатоліївна залучила  дошкільнят до участі у сюжетно-рольової гри «Банк».

   Креативний сюжет гри  дав змогу дітям попрацювати у магазині, на будівництві, в кафе, звернутися до послуг банку, щоб отримати зарплату, оформити кредит, поміняти гроші, з метою задовольнити свої потреби.  А ще дошкільнята поширили свої знання про таке соціально-економічним явище, як гроші, при чому не тільки про купівельну та накопичувальну здатністю грошей, а і про гроші як культурно-історичне явище. Під час гри діти засвоїли поняття «гроші», отримали інформацію про те,  якими були перші гроші, що було, коли не було грошей, як виглядають українські гроші, що на них зображено; ознайомилися  із зовнішнім виглядом валют різних країн.

  

Граючи, діти не тільки закріплювали та поширювали  знання, а й вчилися спілкуватися, будувати партнерські відносини.

Опанування економічною освітою – процес складний, але ж і  цікавий.

І  чим раніше молодь зрозуміє основні економічні та фінансові поняття та знання з управління особистими грошима, тим раніше будуть сформовані корисні звички в області управління фінансами (сформується звичка вести облік витрат, планувати доходи, накопичення  тощо). Адже саме такі корисні звички визначають наскільки успішною буде людина у майбутньому! 


   На цьому знайомство з ЕКОНОМІКОЮ не закінчується. Це тільки початок. Попереду ще багато цікавих зустрічей з такою складною наукою – ЕКОНОМІКА.

Кулікова О.А.
Коваленко О.М.

понедельник, 15 марта 2021 г.

Мнемодоріжки – помічники у розвитку мовлення дошкільнят

 

«Вчити дитину яких-небудь п’яти невідомих їй слів, і вона буде довго і даремно мучитись над ними; але зв’яжіть з малюнками двадцять тих слів – і дитина засвоїть їх на льоту»

 К.Д. Ушинський


     Сучасні діти живуть у складному суперечливому світі. З одного боку, це світ нових досягнень науки і техніки, світ великих можливостей для індивідуального розвитку особистості. З іншого боку, це світ, у якому люди менше спілкуються, більшість - самотні, позбавлені елементарної системи моральних цінностей; це поява тенденції до спрощення мови, використання сленгу, смайлів, невиправдана заміна українських слів іноземними, зниження інтересу до рідної мови й культури. Як наслідок,  діти  дошкільного та шкільного віку не вміють спілкуватися в різних життєвих ситуаціях, а саме: ввічливо попросити, відмовити, порадити, висловити свою думку, аргументувати її; брати участь у діалозі, дискусії, обговоренні певної проблеми тощо.

Усвідомлюючи важливість даної проблеми, педагоги дошкільних груп освітнього закладу «Джерело» надають особливої практичної уваги щодо пошуку шляхів підвищення ефективності мовленнєвого розвитку дошкільнят. Усіляко сприяти мовленнєвій комунікацій дитини, працювати над розширенням лексичного запасу, активізувати та стимулювати його, обираючи для цього доступні та найбільш ефективні шляхи, - ось одне  з основних  завдань педагогів школи-інтернату.

Одним з ефективних шляхів мовленнєвого розвитку дошкільників є застосування у роботі методів і прийомів мнемотехніки.

Досвід роботи педагогів «Джерела» з мнемотехнікою доводить, що створення розвивального мовленнєвого середовища, навчання дошкільнят через гру, регулярне застосування інноваційних методів та прийомів допомагає дитині збагатити свій словниковий запас, навчить вибудовувати грамотні, логічні ланцюжки в побудові словосполучень, речень, текстів.

   Цього разу вихователь Кучеренко Алла Віталіївна запросила своїх вихованців у майже реальний магазин побутової техніки, де кожний малюк зміг стати продавцем - консультантом та рекламним агентом. Під час заняття діти мали змогу закріпити назви вже знайомих для них побутових приладів, вивчити нові. Цікавою та захоплюючою стала для вихованців гра «Утвори слово – знайди прилад».  Невимушено, грамотно конструюючи речення, дітлахи змогли «прорекламувати» вибраний ними товар, дати йому характеристики, будувати діалоги. І в цьому їм допомогли мнемодоріжки - графічні схеми, в основі яких лежать асоціації, які полегшують засвоєння матеріалу. Спираючись виключно на асоціативні
малюнки, дошкільники встановлювали асоціативні образи та відтворювали зміст тексту. Такий вид роботи допоміг дітям без стресу та хвилювання пригадати інформацію, логічно та послідовно висловлювати свої думки, а головне невимушено комунікувати з ровесниками.

    Практична діяльність переконує педагогів, що використання  технології мнемотехніки сприяє не лише розвитку мовлення, активізації пізнавальної діяльності та зростанню якості засвоєння програмного матеріалу дітьми, а й підвищенню професійного рівня педагогів, адже спонукає їх шукати нові нетрадиційні форми і методи навчання, проявляти творчі здібності.                      Кучеренко А.В. 

                                Конограй І.В.                                                                  Коваленко О.М.






 




вторник, 16 февраля 2021 г.

Терапевтична казка - ключик до розкриття внутрішнього світу малюків «Джерела»

 

Кожен педагог дошкільних закладів у своїй практиці стикається з вирішенням таких питань: «Як пояснити дитині 3-4 років чому вона повинна щодня  розставатися з батьками та йти до дитячого садочка?», «Як знайти малюкові спільну мову серед нових товаришів, де кожний з них  ОСОБИСТІСТЬ, яка прагне стати незалежною та самостійною?» тощо.

Шляхів вирішення даних питань дуже багато.  Але найефективнішим, універсальним і найлегшим  для сприйняття дитиною, справжнім помічником у справі виховання дошкільнят  для педагогів «Джерела» став метод казкотерапії.


     Адже казка - мова дитини, вона зрозуміла їй краще, ніж моралізаторство і повчання. Казки допомагають дорослим м’яко вплинути на внутрішній світ малюка, показати ситуацію під іншим кутом, придбати життєвий досвід.

    Казками можна лікувати величезну кількість капризів дитини, лінощі, страхи, агресію, неакуратність, і навіть, полегшувати процес адаптації малечі до нових умов. І чудовим інструментом, який допомагає фахівцям закладу в цьому, є терапевтичні казки. Саме цей прийом роботи став тим ключиком, який потрібен дорослим, аби допомогти перетворити читання на гру, а казку - на цілющу основу для виховання та спілкування з дитиною. У своїй роботі вихователі дошкільних груп використовують не тільки літературні терапевтичні казки, а й створюють  авторські твори, відповідно до потреб вихованців. 

     З метою подолання  надмірної тривожності та труднощів адаптаційного періоду дітлахами  молодшої групи вихователь Двойних  Наталі Анатоліївна для своїх маленьких  дітлахів підготувала «Казку про Журбинку».  Казка надала можливість малечі не тільки побувати на місці героя, поділитися своїми емоціями, а й заохочувала їх до фантазії, розвивала творче мислення й уяву, розширювала словниковий запас та сприяла формуванню зв’язного мовлення. Під час подорожі казкою малята були дуже активні, безпосередні та задоволені власною діяльністю.  Вони з задоволенням грали в ігри на  розвиток сенсорних здібностей, виконували вправи зі звуконаслідування, самостійно розповідали знайомі вірші-забавлянки, виконували музично – ритмічні рухи. 

 З досвіду роботи педагогів дошкільних груп освітнього закладу ми можемо з впевненістю говорити, що терапевтичні казки творять справжні дива і здатні вирішувати дитячі проблеми, допомагають знайти сили в собі, повірити в успіх. Вони як маленькі крапельки перемоги і щастя, які формують глибинну річку життя дитини, по якій вона зможе плисти впевнено і радісно. Так що, шановні дорослі, фантазуйте, створюйте для своїх дітей  диво-казки, які навчать їх імпровізувати, нададуть дітям чудове вміння використовувати для вирішення проблем чарівну силу творчості.

Двойних Н.А.
Конограй І.В.






четверг, 4 февраля 2021 г.

Маленькі кухарі-кондитери «Джерела»


Одним  з найважливіших інтеграційних показників розвитку дитини  є рівень її мовленнєвої компетенції. Розвиток усного мовлення у дітей з порушеннями слуху - це величезна, клопітка праця,  яка вимагає від сучасного педагога не тільки знань і досвіду, а ще й терпіння, любові до вихованців, креативного та творчого підходу до своєї справи.

Заняття з розвитку мовлення є одним із основних компонентів у комплексній системі навчання дітей з порушеннями слуху.  Адже саме під час таких занять відбувається формування різних форм мовлення та  видів мовленнєвої діяльності: слухо-зорового і слухового сприйняття усного мовлення, говоріння, читання, письма, дактилювання, і як наслідок -  розвиток активного зв'язного мовлення. 

«Навчати граючись!» - під таким девізом будують свою роботу фахівці дошкільних груп для дітей з порушенням слуху освітнього закладу «Джерело».  Проведення занять в рамках предметних тижнів,  тематичних проєктів  спонукають педагогів до втілення власних креативних ідей, створення пізнавальних подорожей малюків до країни знань.

Ось і цього тижня маленькі «чомучки» разом з вчителем-дефектологом Драєвською А.А.  мали змогу поринути у світ цікавої та «смачної» професії кухара-кондитера.

Упродовж всього заняття дітям не тільки вдалося добре засвоїти  наданий педагогом мовленнєвий матеріал за темою, закріпити лексичні та граматичні знання, відпрацювати дихальні та артикуляційні вправи, закріпити навички слухо-зорового сприймання,  а й проявити  кмітливість, творчість і, навіть - талант фуд-дизайнерів.  Дидактичні ігри «Що потрібно кухарю?», «Заховані фрукти», «Букви-бешкетники», «Частина та ціле», «Створи десерт» сприяли розвитку у вихованців навичок глобального читання, слухо-зорової  уваги та пам’яті.

     Створений дітьми власноруч десерт, церемонія чаювання надала подорожі у світ професії кухаря-кондитера  незабутніх емоцій та яскравих вражень. Можливо, через кілька років, завітавши до кондитерської, ви матимете змогу поласувати кулінарними шедеврами вихованців «Джерела». 

Драєвська А.А.

Коваленко О.М. 





понедельник, 25 января 2021 г.

«Будівельна вечірка» для дошкільнят «Джерела»

 </

«Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває…
Каменяр і покрівельник
Носять назву… БУДІВЕЛЬНИК»


  В дошкільних групах школи-інтернату «Джерело» продовжується  реалізація проєкту «Професії моїх батьків». Цього тижня вихованці з порушеннями слуху мали змогу розширити  свої знання та уявлення про будівельні професії, про  різноманітності будівельних інструментів.

Маленьким пізнайкам розкрити всі таємниці професії будівельника вдалося під час заняття-розваги «Будівельна вечірка», фундаментом проведення якого стали будівельно-конструкційні ігри. Адже будівельно-конструкційні ігри справедливо вважають різновидом творчої гри, оскільки, крім певних знань, моторних, сенсорних навичок, моральних і вольових якостей, вони потребують активної роботи дитячої уяви, нешаблонного мислення, уміння знаходити оригінальні рішення, ініціативно діяти у незвичних ситуаціях. Під час будівельно-конструкційних ігор усі ці якості динамічно розвиваються і випробовуються дітьми в єдності та взаємодії. 


Немовби за помахом чарівної палички приміщення групи зранку перетворилося у справжній будівельний майданчик, а дітлахи - у майстрів-будівельників. І закипіла робота! За допомогою ігор «Хто і що робить», «Що і кому потрібно для роботи», «Зайве та необхідне»,  «Збудуй за схемою», «Солодощі для будівельників», конкурсу-естафети «Будуємо вежу» дошкільнята не тільки реалізовували завдання технічного та художнього конструювання, а й закріплювали та засвоювали нові назви будівельних професій та будівельних інструментів, назви геометричних фігур та кольорів. На кожному етапі заняття діти вправлялися в правильному вживанні різних понять, словесному зазначенні напрямку, вчилися озвучувати свої дії. А фахово підібрані вихователем групи Коваленко А.О. форми та прийоми проведення гри-розваги сприяли  розвитку мислення, творчих здібностей та просторової уяви дошкільнят з порушеннями слухової функції, формуванню їхнього художнього смаку, самостійності та організованості, навичок роботи в колективі,    вихованню у  дітей почуття поваги до праці дорослих.


Результатом спільної співпраці педагога та вихованців стало створення власноруч  фотозони «Будівництво», біля якої і закінчилась захоплююча та творча подорож дітей до світу професії будівельника. 

Коваленко О.М.

Конограй І.В.

 


среда, 20 января 2021 г.

Подорож маленьких вихованців «Джерела» до Країни професій

     

 Дошкільний вік – період, коли у дитини формуються уявлення про навколишній світ, оточуючих, а також
- явища суспільного життя. 
Ознайомлення з працею та професіями дорослих — це один із засобів формування життєвої компетентності дитини.
         У дошкільних групах школи-інтернату «Джерело» роботу в цьому напрямку педагоги будують в органічному поєднанні таких завдань, як рання профорієнтація та формування у дітей знань, певних навичок практичної діяльності, виховання любові та поваги до праці

У рамках проєкту «Професії моїх батьків» педагогами освітнього закладу організовуються та проводяться тематичні заняття та ігри,  які допомагають дошкільнятам знайомитись  зі  світом професій.  Вихователі мають можливість повідомити дітям конкретні завдання про трудову діяльність, сформувати певні уявлення, покращувати навички логічного та асоціативного мислення, формувати вміння надавати прогностичну оцінку результатів трудової діяльності, збагачувати словник дітей, удосконалюючи монологічне та діалогічне мовлення, а головне - виховувати свідоме ставлення до професійної діяльності кожної  людини. 

Вихованці дошкільної  групи для дітей з порушеннями мовлення разом з вчителем-логопедом Короленко А.В. на логопедичному занятті вирушили у захоплюючу пізнавальну подорож, під час якої мали змогу розширити свої знання про фахову діяльність лікаря,кухаря, логопеда. 


    Калейдоскоп дидактичних ігор, вправ, завдань, таких як «Види професій» (відео-загадки), «Хто що робить?»,  «Кому що потрібно для роботи?»,  «Вгадай слово», «Пиріг від шеф-кухаря», «Один та багато» не  тільки  зробив заняття емоційно яскравим, а й, насамперед, їх виконання допомогло розширити уявлення  дітей про різні види професій, активізувати словник дітей словами-назвами професій, словами-діями, які виконують люди різних професій, закріпити граматичні форми  слів, автоматизувати вправи на розвиток мовленнєвого дихання, артикуляційного апарату, моторного планування й  координацію рухів, слухову та зорову увагу.

    Створення педагогом під час заняття пізнавального середовища, сюрпризних моментів, активної співпраці – все це формувало навички вільної комунікації, що сприятиме включенню дітей з тяжкими порушеннями мовлення до суспільного життя.
Короленко А.В.
Коваленко О.М.